torsdag 10 maj 2012

Det där med upphovsrättslag.



Jag älskar verkligen då folk tar bilder som jag har fotat, ska man ta det som ett "Grattis du är en superduktig fotograf och jag önskar jag vore lika duktig" pik eller vad? Eller så kanske inte, brukar ha som krav på tävlingar att ryttaren får spara bilder jag har tagit och använda dom så länge dom enbart tar bilder på sig själv och sen ser jag ju hemskt gärna att dom skriver upp vars dom har hittat bilder, istället för att ta åt sig all ära för bilderna själv, egenyttigt? Nej faktiskt inte!

Visst jag har inget emot att mina VÄNNER och min FAMILJ kanske lånar en bild från en fest, ett minne eller en resa eller liknande som det råkar vara jag som har tagit men att en person som jag sa upp bekantskapen med för hela 4 veckor som är blockerad överallt där h*n kan bli blockerad, numret är även raderat och alla bilder som jag har på personen på fb är raderade går och gör ett album med bilder fotade av mig = som jag äger iofs nämner att bilderna är stulna, och dessutom lägger upp bilder på MIG det är något jag inte godkänner! 

Alltså dom bilder som läggs upp och är fotade av mig på sidorna som står under bilden + min facebook äger jag, och dom ska inte användas av andra! Vänta tills 70 nått år efter min död för då äger jag inte rätten till dom längre!



Copyright:
Jennifer Bjursell
 Jeayl.blogspot.com - arcticphoto.blog.com - www.twitter.com/jeayl
Får inte användas av andra och på andra platser utan mitt tillstånd!

Inga kommentarer: