måndag 23 maj 2011

I miss you so bad and my heart is so jetlagged

Så nu är helgen från hell avklarad, slutsats? 
Jorden gick inte under, jag är tröttare än tröttast, Island har vulkanutbrott, hästarna och stalljouren skötte sig! 

Har inte skrivit om ridningen i torsdags? Iallafall hoppade vi huset, huset var räcken, taket en oxer och ett litet hinder och skorstenen var muren, som jag var stensäker på att Kansas INTE skulle hoppa, Anna sa han visst kunde hoppa den, första försöket så sprang han på sidan, andra så hoppade han fint, första gången berodde väl på att jag var inställd på att Kansas skulle bli feg och springa på sidan och ja då gjorde han det! 

Annars så gick det bra, Julia ramlade dock av, kanske inte så kul, inte fint, tekniskt sett ramlade hon av 2 ggr, om man räknar att i princip svimma på hästryggen, snacka om att känna sig handikappad då någon sitter bara en bit ifrån och är helt borta och bara börjar vingla och glida mer och mer åt sidan och vara helt borta i ögonen. Tur det gick bra i slutändan iallafall! 

i fredags var jag hemma från jobbet för jag hade äckligt mycket huvudvärk som inte har velat släppa på hela veckan, hej sömnbrist! Sov då iallafall till 10 men släppte ändå inte helt så bet ihop lördag och söndag, Ipren och Energidryck är bra nödlösning för att hålla sig på benen! 

Dessutom var jag ju tvungen att ha helgjour och jag tyckte gruppen jag hade skötte sig riktigt bra, var nästan lättare att ha en grupp som är ny på helgjour än dom som redan "vet" vad dom ska göra för nu i helgen så kom dom ju fram till mig och frågade vad dom skulle göra.

Dessutom gick det riktigt fort då alla hästar utom 4 sover ute, Bantarna (Pommac, Fanny, Primadonna och Lippur) får ju komma in på kvällen, Pommac testade busa lite på väg ut igår men idag så gick han snällt, stundsvis lite fort men utan bus men han är ju en ponny med en hel del egna idéer, t.ex. som kisspaus VARJE lektion... 

i övrigt så har jag jobbat, förutom igårkväll då jag var lite ledig från både stall och jobb, slutade 16:40 och då kom Staffan hit, vi for och hämtade pizza och påbörjade sen Resident Evil maraton! Vi såg ju 3:an för nån helg sen, så vi såg 1 och 2:an, tycker bäst om 2:an tror jag! Och en av Dobbarna i 1:an tror jag det blir heter i min värld Skurt! Får väl ta med filmerna till Staffan i veckan så vi kan se 4:an 

Jobbet har gått helt okey, efter en 7 dagar, okey nu blev det ju bara 6 dagar i rad så blir man rätt less, speciellt långa skift och speciellt om man blir blöt hela tiden men har gått helt okey ändå! 

Nu ska jag sova, sen imorgon så ska jag väl typ till finaste, som vanligt på ledigveckor...

Otroligt gammal bild, rätt ryttare och rätt häst iallafall! 
Amanda, visst heter du så? Du får jätte gärna skicka fotona från i torsdags om du ser det här :)

Inga kommentarer: