fredag 15 april 2011

Every time that you lose it sing it for the world

Har varit hos Staffan hela veckan = minimal uppdatering, jag ska bli bättre på att uppdatera! Hoppas jag!

Så ja vad har hänt, jag har i veckan spenderat tid med Jenny och Linn då Staffan har jobbat, fördelen med att deltid vara bosatt i stan är ju att man bara kan fara förbi någon så fort man får tråkigt, typ då Staffan är försvunnen för då han har varit hemma så är jag ju såklart med han!

Fick Linn att se Omen, eller hon som ville se Omen, hon skrek och jag skratta! Kanske berodde på att jag har sett den x antal gånger och vet precis vad som händer, tänk vad tråkiga många skräckfilmer blir då man har sett dom för många gånger!

Igår så var jag hos Staffan på förmiddagen, for sen in till stan och köpte ett nytt par jeans, likadana som jag redan har fast annan färg, det är ett tecken på att man gillar sina jeans? Köpte iofs även hårfärg för mitt hår börjar behövas färgas om, men först behöver jag klippa det, känns ju som ovärt att använda hårfärg på hår som ändå ska bort!

Sen for jag hem för första gången sen i måndags, är ju typ aldrig hemma nu känns det som och känns för tillfället mer ovant att vara hemma än att vara hos Staffan, så snabbt kan man tydligen vänja sig vid att vara hemifrån!

Sen så spenderade jag HELA kvällen på KDRF, först satt vi och spårade innan ridningen som vi alltid gör, sen så red vi, hade Kansas, helt underbar är han ju och är sån enorm egoboost att rida han, för allt går så otroligt lätt, han är lagomt stor, känslig och försöker alltid göra rätt så även om man vet att man inte bara åker häst så känns det ofta som det faktiskt är det man gör för allt går så otroligt lätt!

Vi började först att rida på utebanan, var skönt att vara ute, alldeles lagomt varmt så man varken frös eller dog av värmeslag! Vi jobbade mestadels på volterna och med att länga traven på den öppna delen av volten, sen så gick vi efter kanske halva lektionen in och fortsatte inomhus, och fy vad varmt det var i manegen! Inne så skulle vi sitta ner så jag la upp stigbyglarna och red utan, så tränade vi på skänkelvikningar på kvartslinjerna och sen la vi även till galoppfattningar då vi kom ut till väggen, då blev en viss Kansas lite taggad! Han är som så söt!

Var iallafall väldigt nära till marken då jag hoppade av är ju lite van att rida Dille som är ganska så mycket större!

Sen så gick vi upp och åt tårta, med sked och händer direkt från tårtan, bordskick vad är det? Tog inte många minuter för oss 5 pers att äta upp en tårta, eller hela minus Annas bit! Sen så orkade inte Anna äta upp sin så då åt jag och Linn upp den oxå! Gott! Vi var heeelt galna!

Gammal skitkass mobilbild på Kansas

1 kommentar:

Christina sa...

Jag vet en till som behöver färga håret. Men jag vet ju inte riktigt vad jag ska göra med mitt än. Är lite sugen på riktigt mörktrött, vad tror du om det?