fredag 25 mars 2011

We'll fast forward to a few years later

Sitter och tokfryser, kanske är trött?

Iallafall så är jobbveckan slut för den här gången! Känns alltid som man har så extremt lång helg mellan natt och eftermiddagsveckan, och räknar man timmar så är det ju faktiskt ganska många lediga timmar!
Är ändå skönt att komma igång och jobba igen, slippa sitta hemma!

Känns dock som jag har haft helt sinnessjukt mycket att göra dom senaste 3 veckorna ändå!
v. 10: Var på stan typ hela tiden + var i stallet 4 av dagarna, tävling, åkte till Oslo på lördagen
v. 11: Oslo + ULK
v. 12: Jobba natt

Tänk om man alltid hade så här mycket att göra så fort tiden skulle gå!

Vet inte vad jag ska svamla om idag så kanske ska gå igenom hur ridningen gick igår!

Hade världens bästa underbaraste och finaste Dille, testade rida han med sporrar, först så var han sjukt spänd, kanske spände jag mig oxå lite, och så var han på tok för övertaggad och drog mer eller mindre iväg i galoppen på uppvärmningen, tur han lyssnar bra på rösten iallafall!

Sen skulle vi rida öppna på medellinjen och det gick faktiskt riktigt bra, speciellt i vänster varv då började han slappna av, söka sig neråt, och då vi skrittade av så sträckte han verkligen ut halsen neråt nästan så tyglarna inte räckte till, sötot!

Då det funkar så är han otroligt trevlig, och jag blev glad att vi skulle köra öppna för jag vet att han blir fin av sånt, han får tänka och man får med sig hela kroppen, fina skrutthäst! Dessutom så kan man ju som ryttare heller inte bara åka med, därför gillar jag att rida öppna, sluta och skänkelvikningar just för att man måste tänka lite och inte bara kan vara passagerare!

Åh hjälp... jag kanske börjar bli dressyrryttare?

Gammal bild, men han ser sjukt mycket mysigare ut än vad han egentligen är! Eller jo, han kanske visst är sådär mysig, vi brukar stå och pussar lite då och då! 

Inga kommentarer: