söndag 23 januari 2011

Dag 2: En person jag vill träffa just nu

Det finns ju massor med folk man vill träffa, kändisar  av olika anledningar: utseende, åsikter, personlighet.

Men det finns nog bara en enda person som betyder massor för mig och som jag önskar jag fick träffa mycket oftare än vad jag gör min älskade bästis Christina "Chrissan" Pettersson!

Sen hon flyttade till Oslo så träffas vi på tok för sällan, tack och lov för skype, sms och telefon annars hade jag ju inte stått ut! Jag kan ärligt säga att jag stundsvis har gråtit för att jag har saknat henne så otroligt mycket medans jag har lyssnat på låtar som påminner om hon, kollat på bilder o.s.v.

Jag och Chrissan lärde känna varann som jag skrev igår första riktiga skoldagen på Naturbruks då hon kom fram till mig vid busshållsplatsen och frågade om jag hade haft på mig en Evanescence T-shirt dagen före då vi hade varit på läger med våra respektive klasser, hon gick jakt och jag häst.
Min första tanke var "Svart hår och ofärgade ögonbryn.. fail.." men det gick över riktigt fort, äntligen fanns det någon som faktiskt visste vad det var för märke på tröjan och det slutade med att vi satt och pratade i munnen på varandra hela vägen från skolan till stan och så har det fortsatt!

Jag är helt säker på att om jag hade haft en tvilling så hade det varit Chrissan, vi kanske inte är så lika varandra till utseendet, men vi skrämmer folk runt omkring oss med att kunna säga samma saker samtidigt, göra samma min eller rörelse.

Vi kanske har lite skum relation ibland, vi kan t.ex. sitta och typ klanka ner på varandra och verkligen vara skitelaka, hade någon annan sagt samma sak då hade den personligen hamnat väldigt högt upp på folk som vi tycker illa om listan!

Även om vi bara har känt varandra i några år, 4,5 år kanske det blir, så har vi hunnit med otroligt mycket och hon är helt klart en person som jag alltid skulle vilja ha i min närhet, och även om vi inte träffats på flera månader så är det precis som vi träffades igår då vi väl ses.

Längtar tills Mars då jag får spendera flera dagar med världens underbaraste bästis!

1 kommentar:

Christina sa...

Naw sweetheart :) men svart hår ch blonda ögonbryn var väldigt extremt fail. Men herrejisses, vi var 16 år xD

Du får se till att du tar dig hit så du är här på fredagen och far på söndagen veckan efter ;) allt för att få så många som möjligt dagar med dig <3