lördag 27 november 2010

Baby you're a firework

Lovar att jag imorgon ska blogga ordentligt och eventuellt visa bilder på det jag köpte på stan igår! Det blev så mycket som


  • Nikkor 50mm f/ 1,8 D
  • UV-lins
  • Godis
  • Rosa Hello Kitty Chokladkalender
  • Mat
  • 4 stycken glöggset, 4 muggar inklusive skedar
Objektivet har jag funderat på länge! Mina andra objektiv är ju inte dom bästa, ena är kitobjektivet 18-55 och det andra är ett långzoom 55-200 (tror inte det räknas som Telezoom) och dom är ju inte så ljusstarka så har varit praktiskt taget omöjligt att fota sånt som rör sig så for det är minsta lilla mörkt men det nya är ett ljusstarkt objektiv med fast brännvidd, har inte lekt så mycket med det än men hittills så misstänker jag att jag bara kommer använda 55-200 till hästfoto och så mitt fasta 50 till allt annat, men kan ju vara bra med kitobjektivet också! 

Hello Kitty Chokladkalendern kommer det bilder på, va inte orolig Chrissan, och kopparna är helt underbara jag blev bara så otroligt kär i dom då jag var på stan i Onsdags men köpte dom inte då, sen satt jag och hade typ ångest över att jag inte köpte dom! Såldes i 2-pack så jag köpte 2 stycken paket eftersom jag tyckte det blev lite med 2 koppar, å kändes som lagom med 4 stycken, en till en själv å så har man några ifall man får besök! Nu saknas bara att jag flyttar till en egen lägenhet! 

Godis och mat behöver jag väl inte gå in på nå närmare?

Sen så jobbade jag ju några timmar mellan 14-18:00 sen bar det av hemåt och sen till stallet där jag red Dille, och hur underbar han var har jag ju redan skrivit tidigare! 

Kort sagt så var det en ganska bra dag! 

Ska försöka leta upp lite bilder tagna med det nya objektivet för dom som är nyfikna, har inte fotat så seriöst med det än dock! 

Pappa bakom galler!



Okey Chrissan jag ljög här kommer en bild på Chokladkalendern!

Fullt medveten om att jag inte har rätt vitbalans, hann inte ändra det utan lekte bara med objektivet och då var inte vitbalansen prio 1 utan var mer, "oj autofocusen funkar!"


1 kommentar:

Christina sa...

Sista decembern jag var i sverige hade jag en rosa hello kitty kalender. Får se vad jag finner på iår.