måndag 29 november 2010

You sing the words but don't know what it means

Jag har tänkt blogga hela helgen har jag sagt åt mig själv att jag ska göra det så nu skiter jag i vad klockan är för nu har jag tagit tummen ur och börjat! 

I lördags så klev jag upp tidigt, enligt mig för dagen iallafall och for på KDRF och fotade lite på Maskeradhoppningen foton finns här ---> http://picasaweb.google.com/JeayLie/MaskeradhoppningKDRF171110# 

Fick bli lite småfult för att det gick inte att länka på annat sätt! Ryttarna på bilderna är tillåtna att kopiera och använda bilderna, men ser gärna att ni skriver vem som har fotat och länkar till min blogg. För övriga så är det inte tillåtet att kopiera. 

Annars har jag spenderat massor med tid framför tv och dator, det har ju varit Stockholm Horse Show och om jag inte kan vara där så måste jag ju vara tillåten att se det på annat sätt! 

Var dock hos Grunko en stund i söndags (igår) och åt en HEL pizza med tzatziki, skitkott och är nästan stolt över att jag lyckades äta så mycket alla som känner mig vet troligast hur extremt lite jag äter i vanliga fall! Men straffet kom i morse med sjukt jäkla ont i magen, var på jobbet 1 timme sen fick jag gå hem för jag hade så ont att jag stundvis knappt ens kunde stå upp, kallsvettades och hade gåshud! OGILLA!

Så idag blev det att sova å hoppas på att magen skulle bli bättre, det har den blivit fast den fortfarande känns väldigt orolig och gör lite småont!  Sov från typ 8 till kl 13:15 eller något sen så var jag hemma en stund innan mamma kom och hämtade mig, så gjorde vi pepparkakshus eller mamma och Grodan gjorde pepparkakshus, jag dokumenterade bygget med kameran!

Sen åt vi lite julmat, såg tv bl.a. Eva och Adam - Fyra födelsedagar och ett fiasko och nu ska jag bara lägga upp lite bilder, som vanligt och sen krypa ner i min sköna säng! 

Hannah och Matador på Maskeradhoppningen

Vi har tro det eller ej blommor som lever! 

Mina muggar, å nu ser ni vad dom kostade oxå, kanske inte var så uttänkt, men dom var så charmiga att jag var tvungen att ta med dom hem!


Det där med att lyckas fota fina bilder på djur är skitenkelt... eller hur det nu var! 

Liten och stor, Pelle och Frasse Fransson, Son och pappa! 
Det färdiga resultatet! 
Och såklart måste ju Doris med sin nya leksak få vara med!

Inga kommentarer: