lördag 26 juni 2010

I even did my hair for you

Midsommar firades i Byske med Grunko hemma hos hans föräldrar, dom bjöd på grillat och maten där var som vanligt supergod! Dom "tvingade" mig t.o.m att äta frukost då jag hade kommit dit!

Var i övrigt ren tur att jag ringde Grunko och frågade om jag skulle ta med nått, för jag visste inte att han var i Byske utan annars hade jag ju åkt ut till Moröbacke och så hade han inte varit där, visste hade väl gått att be pappa köra mig till Byske eller tagit en buss men hade ju varit väldigt onödigt!

Vi gjorde inte så mycket! Först så umgicks vi bara med hans familj, såg tv och sådär, så for vi en stund till Furuögrund och sa hej till pappa + släkt och pappas vänner, där var vi tills dom försökte få med oss på att spela kubb och jag är inget större fan av det så jag sa att vi skulle fly! Sen for vi ut och åkte bil en stund, hamnade på ett berg med världens mest underbara utsikt! Synd att jag inte har en bra kamera och bara hade mobilen med mig för utsikten var värd att spara på en bild som gör det rättvisa! Man såg ut över massa skog och havet! Vet inte hur långt man såg men LÅNGT var det då!

Som sagt, bilden gör utsikten inte alls rättvisa! det blev suddigt och fult jag behöver en bättre kamera!
Men jag måste ju erkänna att jag faktiskt tycker väldigt bra om Byske! På sommaren skulle jag inte ha något emot att bo där! Sen så är det väl inte riktigt lika fint på vintern men på sommaren är det så underbart fint!

Sent så kom nån kompis till Grunko och hans tjej förbi och så åkte vi till Campingen i kompisens Buick Roadmaster, Även om bilen var gammal vet dock inte hur gammal, så var den i riktigt fint skick, vad jag kunde se iallafall nog för jag är ju inte så bra på bilar så jag kanske inte är rätt person att säga nått om skicket?

Sen så satt vi hemma hos Grunko på deras tomt och grillade, dom andra drack öl och jag var helt nykter sen for vi förbi på nån fest, fast där hände det inte så mycket, första vi träffade var några av lillebrors tjejkompisar, var väl som inte riktigt beredd på att träffa dom där! Sen så visade det sig att några som man inte tycker så bra om var där, men men det gick ju att dissa..

Imorse blev det att sova länge, äta lunch och sen fara hem, eller ja först åkte vi och hämtade lillebror i Burträsk för han hade firat midsommar med flickvännen och just nu så är jag bara allmänt trött och har ont i huvudet, får se vad som händer ikväll!

Avslutar med anledningen till att jag är helt slut i kroppen och supertrött i en inte allt för charmerande vinkel! Delirious KJ!


Här bor nu allt det jag minns och bevarar,
dagar jag levt och dom vänner jag saknar
nätter då ljuset aldrig tog slut
och minnet av dig då, dina färger var blå

1 kommentar:

Christina sa...

Så fin utsikt. Klart du behöver en bättre kamera ;) Jag tycker du ska beställa hem den du ville ha ;)