fredag 18 juni 2010

I don't know much about your world

Måste ju säga att jag är smått jätte nöjd med ridpasset igår! Kanske inte är 100% ponnyryttare ändå! Dille är en riktigt trevlig häst innerst inne trots att han är gigantisk och har en förkärlek till att springa med huvudet rätt upp i luften! Vi hade ju avslutning igår, kommer sakna gruppen i sommar dessutom ska ju 2 stycken ur gruppen sluta, inte så kul kanske!

Iallafall vi fick först rida fram ganska självständigt, försökte rida mycket volter, flytta han i sidled ut till väggen från volterna och red en stund slalom mellan några koner som var i ridhuset tillslut så började han kännas lite mjukare då vi red i vänster varv iallafall och huvudet var inte riktigt upp i luften iallafall, kanske inte helt korrekt form men huvudet var iallafall inte riktigt rätt upp i luften!

Sen så fick vi gå ut ur ridhuset och travhoppa över en bana med små hinder som dom hade ställt upp runt hagen, riktigt kul, Dille höll väl inte med om att det skulle vara travhoppning dock! Blev lite extra hoppning då en i gruppens häst hittade på att han inte ville gå längre så då fick vi alla vända och plocka upp henne! Sen så fick vi hoppa fram på ett räcke först i trav och sen i galopp..

Sen fick vi om vi ville hoppa en liten bana på 5 hinder, vi fick dock välja om vi skulle hoppa muren eller inte, jag är glad att jag inte har kort på då jag och Dille hoppade muren! Knappast fint, mot hindret så tvekade jag, typ "Men han hoppar ju garanterat!" och nästa sekund "Han kommer inte att hoppa!" så höll det på sådär till avsprånget då han hoppade samtidigt som jag säger högt "Hopp!!" gigantiskt hopp misstänker jag att det blev och jag kan garantera att stilen från min sida inte var vacker men över kom vi!

Blev erbjuden att få byta häst och rida min älskling Kansas, men jag tycker jätte mycket om att rida Kansas är typ aldrig helt missnöjd efter att ha ridit han, men jag har ridit han så många gånger och man måste ju testa något nytt ibland iofs så hade jag ju ridit Dille 2 ggr tidigare men hade ju inte hoppat han och det är som sån häftig känsla att rida han! Han är ju som så "liten"

Sen for jag och pappa och hämtade Anna som kom med bussen så då han jag kramas med systeryster och även busa lite med Doris då vi lämnade av Anna hos mamma, Doris var lika söt som vanligt!

Idag har jag jobbat och druckit min allra första hela Burn startade hårt med en Double up, trött var jag då inte på ett tag iallafall var snarare hyper! Jag kanske skulle ha druckit lite saktare?

Men nu blir det att sova börjar ju jobba kl 6 imorgon.. 

Inga kommentarer: