onsdag 23 juni 2010

Fullt upp!

Varit en hård och äventyrlig vecka! Igår och idag har jag ridit Dille och ska tydligen rida han imorgon till betet oxå!

Igår så följde Anna (syster) med och såg då jag red dressyr med han på ridbanan, jag tror hon eventuellt kanske kan ha tyckt han var en smula stor och jag förstår inte alls vad hon menar det är ju inte alls så att han råkar vara några cm högre än mig i manken! Han va väl lite spänd och vi failade totalt på galopp i höger varv (jag failade och tappade stigbyglarna hela tiden)

Sen så red vi ut i grupp på eftermiddagen, och då var han väl lugn och snäll då vi skrittade men det där med att trava lugnt och snällt på led efter alla andra tyckte han var en dålig idé! Antingen så galopperade han om jag lättade i handen och drev, eller så galopperade han på stället och sprang åt sidan rätt ut från stigen, vi knäckte enligt uppgifter två träd och jag satt och var orolig för hans ben men min egen hälsa brydde jag mig då inte om! Vi red ju inte precis hårt egentligen men ändå började han svettas överallt typ och löddrade lite under martingalen, TOKHÄST!

Sen for jag hem efter att ha tagit hand om han, mockat å sådär, var hemma en liten stund och sen åkte jag till Annichen och var med henne! Middag blev på Frasses, muums! Sen senare på kvällen så gick jag hem till Grunko och sov där, vaknade äckligt tidigt och sen for jag tillbaka till Ersmark och for till stallet och red Dille (igen)

Första passet (enskilt dressyr) så var han lite lat, men kändes mer avslappnad än igår red mycket på volter, serpentiner och lite sidvärts för att få han mjukare och lyssna mer, och har märkt att han är så jäkla söt då han hittar nått som är lite läskigt, då stannar han, kollar, går nått steg närmare, stannar och kollar, och går sen fram och luktar på det läskiga, nyfiken?

Uteritten så testade han en gång att galoppera och sen studsa i sidled, men slutade fort! Kan dock bero på att han igår fick vara mitt i ledet och sen 2:a då han bara studsade och hoppade runt men idag fick han vara 2:a större delen av tiden och sen 3:a. Han var iallafall pigg men drog då inte iväg eller galopperade på stället dessutom kom han fram till att det är faktiskt riktigt smart att sänka huvudet och kolla vars det är vettigast att sätta ner hovarna!

Sen så blev det saft och bullar ute i gräset efter att ha fixat hästarna, slängt ut dom i hagen och mockat, behöver jag säga att saften var väldigt uppskattad?

Därefter blev det, hem och slänga in sig i duschen, på med ohästiga kläder för att åka in till stan för att sitta och vänta på sjukhuset med en kompis som hade problem med blindtarmen, hon hade ingen som kunde vara där med henne och jag skulle då själv uppskatta att ha någon man kände då man sitter och väntar på att få veta vad som ska hända en.. For då hon åkte in på operation, blev att operera bort blindtarmen för hon, stackarn!

Vi var dock lite småroade av en underskötare som jobbade i rummet där hon låg, var bara gamlingar där + jag och min vän och hon var den enda som hade någon där, fast dom andra kanske hade varit där längre? Iallafall jag och hon pratade ju som vi alltid gör, och killen som var underskötare (undersköterska heter det väl egentligen även om det är en man) satt och kollade på oss gång på gång och typ flinade åt oss.. (i övrigt så såg han bra ut)

Då hon åkte in på operation så gick jag ner till stan och sökte mig nå mat, blev Max med Bella och nå randomfolk som jag hittade på min jakt efter mat! Sen fick jag vänta där på att Grunko skulle komma och hämta upp mig för han va i Byske och dök.

I övrigt, jag har muskelvärk, jag är trött och jag har typ ridsår, från och med imorgon ska jag utnyttja ledigveckan och vända på dygnet och sova massor men först blir det som sagt ridning till betet!

Tycker Grunko ska hålla med mig om att vi ska sova snart!

Inga kommentarer: