torsdag 21 januari 2010

You're the part of me that I don't wanna see

Låg å slumrade i morse, var riktigt sådär lat som man kan vara då man inte har något att göra under dagen, och vad händer då när man kanske eventuellt kan lyckas somna om! Då ringer mobilen och så är Grunko pratglad! Nog för att det var nog lika bra, och det är skönare att vakna och prata med någon än att bara sätta sig upp och peta på datorn! 

Igår så var jag på stan med Malin, sen på kompetenstorget och så orkade jag inte gå ute, så då gick jag från Kompetenstorget, till Scandics enté och så genom biblioteket och då blev jag så sugen att kolla om jag hittade någon intressant bok, och då hittade jag 2 stycken av en serie som jag läst alla av, utom dom tre sista, nog för det är hästböcker och utspelar sig väl på högstadiet så man har ju vuxit ifrån vissa delar, men man kan ju inte sluta läsa mitt i en serie heller! Så då var jag bara tvungen att fixa ett nytt Lånekort! Mitt gamla är försvunnet, och i övrigt utgånget eftersom jag råkade bli myndig!

Så lånade jag 4 böcker, dom två ur serien jag inte läst, första Stallgänget på Tuva och så Lilla Q, en helt underbar bok, hästbok, men är lika mycket problem bland kompisar och i familjen som hästar! Dessutom är den vansinnigt sorglig! 

Värsta är att alla är utlästa nu! Så blir nog troligast bibblan imorgon och lämna in dom böckerna och låna nya! Tror jag har kommit in i en läsperiod nu! Vilket påminner mig om att jag borde ta tag i att läsa ut Breaking Dawn, är inte mycket kvar, men krävs ju mer energi och koncentration att läsa den på engelska än att läsa en bok på svenska! 

Har då iallafall hunnit mysa ner mig i soffan med hästhoppning dock var det väl repris men jag hade inte sett det så då är det bra!
Ingen vill vara nära mig då jag ser hästhoppning! Man lever sig ju in så mycket, det är ju (nästan) på liv och död! Fast dagens kommentar under hoppningen måste vara "DET GÅR INTE!" Men johoo, det gick, och så blev det lite historia! Första gången en Japan vinner Världscupen i västeuropa! Inte illa! Och charmigt var det! Omhoppning, dom kommer in på banan, hästen bockar, sen så gick det fort, väldigt fort tydligen! 


Duger fint att Heja på då inte allas vår älskade Shutterfly är med!

1 kommentar:

Christina sa...

Om du finner den på bibblan, låna the Sookie Stackhouse novels skriven av Charlaine Harris. OMFG helt underbara :) Har snart kommit halvvägs i bokserien på några dagar ;)