fredag 18 september 2009

I complicated our lives by falling in love with him

Veckan har varit rätt lugn, måndag minns jag inte vad jag gjorde helt ärligt troligast ingenting!

Tisdag så for jag och pappa och fixade i Systerysters lägenhet, typ for iväg med grejer på skroten och körde sånt hon inte skulle ha med till Umeå till Ersmark. Sen for jag hem till Jenny och var där med hon, Grunko och Lidde, sen for jag och Grunko på Ica och tog sen bussen hem till han. 

I onsdags så jobbade Grunko och medans han gjorde det så gick jag på stan, helt ensam, hade jag varit rik så hade jag nog shoppat som en tok! Märkt att jag spenderar mest tid bland böcker, skivor och filmer, så vill ni hålla mig road en längre stund så vet ni vars ni ska skicka mig! 

Annars så då jag har pengar så har skor och kläder väldigt stor dragningskraft! Det är min feminina rätt att spendera för mycket tid på såna affärer!

I övrigt så kommer jag behöva köpa nya skor snart igen! Dom senaste jag köpte är inte så lämpade för höstväder har jag märkt, en droppe vatten och man är blöt! Reebok skorna håller dessutom på att bli söndernötta snart! Inte riktigt än men sulan börjar kännas lite tunn på vissa ställen! Men känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert fortsätta gå i dom tills dom faller i bitar! Tror inte jag har haft nått par skor som hållit så bra och varit så extremt sköna! Dom är ju faktiskt över 1 ½ år gamla och jag är väl inte precis försiktig med mina skor, så dom har varit med på allt från fester till stallet och skogspromenader!

Igår så åkte jag från Grunko till AF, var på nått såntdär 90-dagars arbetslössak! Ska tydligen få pengar nu, var nått papper man ska fylla i och skicka in å så får man pengar, finemang, kanske inte så mycket pengar men med tanke på hur mitt bankkonto och plånbok ser ut nu så så är det välkommet även om man helst hade velat ha något att göra på dagarna! 

Efter AF så for jag hem var hemma å satt och lyssnade på t.A.T.u tills det var dags att dra på sig stallkläderna och fara till mamma, hämta upp Grodan och fara till stallet, hon var faktiskt duktig och red helt själv snart kanske hon är bättre än mig, vilket inte är helt otroligt med tanke på hur OTROLIGT dåligt jag red igår! 

Hade Hampus igen men det där med samarbete funkade inte riktigt lika bra, jag skyller på att min kropp och huvud inte ville fungera, vilket jag egentligen visste redan innan, hade ont i ryggen och fotlederna, dessutom var fotlederna helt instabila men jag vet att dom bara blir sämre om jag inte rider, hittills är det den träningen som jag känner stärkt mina fotleder mest även om fotlederna brukar hitta på att göra ont efteråt! 

Har dessutom haft en period där jag sover extremt dåligt, sover en stund, vaknar, somnar om, vaknar igen, somnar om, och så håller det på sådär! Fast inatt så sov jag faktiskt väldigt gott, kom inte ihåg vad jag drömt förens mitt på dagen och minns bara en liten del, att jag slog till en tjej som var superdryg av någon anledning så hennes näsa sa krasch, fast det blödde inte så jag tror inte hon blev så skadad! Sen minns jag typ inget mer, inte ens varför jag var så förbannad på henne! Kanske borde drömma att jag slår ner folk lite oftare, tydligen sover jag ju gott då! 

Känner i övrigt att jag måste träna upp både kondition och styrka! Jag är verkligen äckligt otränad!

1 kommentar:

Shut Up and Train! sa...

Men för tusan Jenna, sök jobb på Xzakt ! Då får du betydligt mer än de där 3000:- i aktivitetsstöd >_< !"!