lördag 11 juli 2009

A pill to make you dumb

Har som sagt varit på hundkapp idag, hundarna sprang fooort och det gick inge bra då pappa spelade! Tror vi hade dåligt öga på vilka hundar som såg ut att kunna springa fort.. på något sätt är det så mycket lättare på travet, då ser man ju vilka som verkar bra! Blev kompis med en Whippet!

I övrigt har jag haft världens whinar dag!

Whine 1:
Kungafamiljen, vad tillför dom Sverige egentligen? Dom gör lite reklam för landet, klipper av band, vinkar, och gör besök på udda ställen. Det kan nog de flesta av sveriges befolkning klara av! Dessutom så går äckligt mycket av våra skattepengar till deras slott, bilar, resor, och allt vad det nu är!

Fick en fråga av pappa idag vem jag tyckte skulle göra det, och jag svarar stadsministern, jag har knappt ens koll på vem som är stadsminister, men han är iallafall folkvald till skillnad från kungafamiljen, och kan mig veterligen straffas, varför ska man få göra som man vill bara för att man råkar vara kungen?

Whine 2:
Dom som förlovar sig hit och dit, ser inget fel att t.ex. som Malin och Warro förlova sig då man haft ett förhållande i över 1 år och båda är vuxna (okey Malin var inte 18 än, men hon skulle iallafall fylla det samma år). Det kan jag acceptera men småungar som går högstadiet som "åååh nu har vi varit tsm i nästan en månad, vi FÖRLOVAR oss!" eller ännu värre dom som blir tillsammans över internet och bestämmer sig att förlova sig innan dom ens träffats. Visst att några få håller ihop från högstadiet tills dom blir gamla.

Är jag den enda som faktiskt ser lite seriöst på förlovning? Lite småkomiskt med tanke på hur anti jag är att gifta sig!

1 kommentar:

Shut Up and Train! sa...

Inget fel med våran kung, om han hade haft statsministerns jobb istället. Som du säger, så länge kungen inte gör någontin nyttit å inte fattar några vettiga beslut så ska vi minsann inte ha någon kung.

Och jag håller också med om förlovningar. Förlovning innebär ju att man är "paxad" av en annan människa och att man snart ska gifta sig. Dessutom så säger ju lagen att man inte kan gifta sig innan 18, så varför ska man envisas med att förlova sig före 18 då?

Sist, jag tkr inte att man ska förlova sig föränn man har flyttat ihop. Det är då man upptäcker om man kan leva ett liv med en å samma person.