tisdag 7 juli 2009

Always look on the bright side of life


Jag tror Doris tycker att hennes liv är väldigt trevligt för tillfället! Hon ligger och snarkar och tar upp större delen av min säng! Vet inte om man ska skratta eller gråta, för jag har märkt att hon är väldigt svårväckt då hon väl somnat, och hennes snarkningar kan nästan konkureras med Chrissans! Även om det är en bit kvar till dess!

Mina omtalade panik inköpta solglasögon, dom är inte snygga och mitt hår är helt förjävligt på bilden men man ska väl inte klaga!

I övrigt har jag spenderat dagen med att varit socialt stöd åt katter, hund och en kanin, sett hästhoppning natten mellan söndag-måndag, livsviktigt! Suttit vid datorn, sett skumma program på tv, hittade i övrigt en trevlig realityshow! Jockeys! Man får följa några jockeys på Santa Anita Park i USA. Deras liv är klart tuffare än alla top modeltjejer, dom har viktkrav, samtidigt måste dom ha muskler för att orka rida, dom ska ha teknik, skicklighet, kontakter, och samtidigt så riskerar dom livet varje dag!

Inget ovanligt att jockeys skadar sig heller, går en häst omkull i den farten som det är under en tävling så har du tur om du ställer dig upp, jämför att crascha med en bil i 60-70 men på hästryggen har du inget bälte, ingen airbag och ingen plåt som skyddar dig, dessutom kan du få en 500 kilos häst på dig! Dessutom så fortsätter loppen även om en ryttare ramlar av och skadar sig!

Vem sa att hästar är fjolligt?
Posted by Picasa

1 kommentar:

Shut Up and Train! sa...

Tro mig, vi har också en hund som kan knäcka Chrissans snarkningar, å det är illa det !