torsdag 28 maj 2009

Ofrivillig bloggpaus

Har inte hunnit eller kunnat blogga på ett tag, skulle ju ha en lugn och skön helg med mycket sömn, lagomt med mat och vatten, men jag vet inte om två dagars festande räknas till det, men i och för sig så tog jag det grymt lugnt även om det spårade lite lagomt, på ett roligt sätt dock!

Sen natten Sön-Mån dog bara internet utan för mig vettig orsak svaret hur jag fick det att funka kommer snart!

Måndag morgon bar det iväg till Piteå eller rättare sagt Grans Naturbruks i Öjebyn och NP-cupen, gick ändå bättre än vad vi i klassen förväntat oss..

Precision:
1:a Tora
3:a Sofia
sen minns jag inte riktigt var Erica kom, 9:a?

Hoppning
1:a Elin
2:a Emilie
6:a Jag

Vi kom även 2:a på teorin och ledde före Grans med 10 poäng, inte pjåkigt! Fast sen kom dressyren:
Delad 2:a Hanna
7:a Tona
9:a Eja

Grans slog oss med endast 1 poäng och Forslunda fick ordentligt med stryk men jag är ändå nöjd med min klass, alla som var där (9 av sammanlagt 12 i klassen) kämpade bra! Sen fick vi storspö i brännboll, men dom andra var typ dubbelt så många som vi och då är det ju inte precis lätt att vinna i det! Var i övrigt så nervös så jag hade kunnat spy innan jag skulle hoppa, sen så tappade jag stigbyglarna då jag hoppade, enligt Anna så kniper jag med knäna eller nått, Var skönt att ha med henne eftersom hon är våran ridlärare.

Idag vaknade jag med tokont i magen, typ förstoppning, inge bra, men efter vatten, russin och lakrits så gick det till sig, for sen på stan och kollade efter en födelsedagspresent till Chrissan, hon fyller ju som år på fredag sen for jag och en kompis på Max och jag åt Friscomål, det var så grymt gott just då! Har ätit dåligt på senaste så jag tror inte precis jag kommer få ett bmi på 50 av det!

Var sen en stund med N:et och hennes kille, sen började jag dra mig hem (Systerysters lägenhet) men var så orolig för Micke så jag knappast skulle kunnat somna eller hålla mig lugn i ensamhet så därför for jag förbi Didde och umgicks med han å nån av hans vänner, just innan jag kom dit fick jag veta att Micke troligast var okey så det va ju lugnande men ändå skönt att umgås med dom eftersom det spårade rätt mkt! Dom mobbade mig rätt så stenhårt! Var i övrigt Didde som löste problemet med mitt internet, har dock inte fått igång routern, den måste väl kanske installeras om men hittade en kort tråd hemma hos Anna så den får duga, kanske tar med min egen kabel då jag far till ersmark tvärt imorn, den är då iallafall längre!

Nu ska jag väl typ sova film!

Inga kommentarer: