fredag 20 februari 2009

You promised to return to me, and I believed..

Sitter för en gångs skull hemma helt ensam i mitt rum, har knappt varit hemma på senaste tiden känns det som!

Sammanfattning av veckan som varit
Måndag:
Stallet, red Lafayette kändes fin fint en grymt trevlig häst det där! HEJ VILL HA! for och firade syrran som fyllde 22 och tuggade i mig massor med fika, jag kommer bli tjock!

Tisdag:
Hade uppdragsintro för nya uppdraget Magazine, ska i grupp skriva en tidning viss person hade jag dock gärna sluppit ha med *suck* klockan 1 så åkte vi till SVT och sprang runt där och såg hur dom jobbade där, sen fick vi tjollra runt i Västerbottensnytt studion och nej jag höll mig faktiskt från att trycka på otillåtna knappar!

Åkte tillbaks mot btk efter 19:15 sändningen och var väl där runt 9, var iskallt då vi kom tillbaks och enligt mig en ren plåga att gå den korta biten från kiosken till Staffan, Mörten och Elmer, tur att det var varmt där! Sen blev det väl lite si sådär med sömn, kunde inte sova ordentligt superdrygt vaknade hela tiden och var jätte pigg!

Onsdag:
Vaknade upp i btk, åkte till skolan och jobbade på med uppdraget, ska skriva om Ommättning av ponnyer som är en hyfsat het fråga just nu, det misstänks att många ponnyer är för stora för att tävla i den kategorin dom tävlar i t.ex. en ponny på 143 cm i manken tävlar som C-ponny där ponnyerna max får vara 140 cm. Ska även skriva om Galoppsporten alternativt om hur det är att jobba inom sporten, Fälttävlan och Akademisk ridkonst.

For sen hem till Chrissan och åt en jättegod middag bestående av Kycklig, fläsk och ris med sötsur sås MUMS! Sen så lyckades jag somna medans Chrissan städade sitt rum, och då var klockan typ 19.00, jag misstänker att min kropp strejkade totalt! Har varit väldigt trött ett tag nu!

Torsdag:
Pratade med matte-maggan, jag och Malin är godkänd i Matte A nu! Grymt skönt, nu är torsdagsförmiddagarna i princip fria, iallafall så är det ingen fara om jag råkar missa bussen då förutom att det är sjukt drygt att åka med halv 10 bussen till skolan!

Hade som vanligt engelska på eftermiddagen och när jag, Chrissan och Malin gick längst vägen för att åka med 14:15 bussen så stannade det en tant och erbjöd oss skjuts, gamla tanter är kanske inte lika farliga som gamla gubbar! Hade det varit en gubbe så tror jag att vi alla tvekat mer innan vi hoppade in i bilen, jag har världens skräck för peddogubbar!

Eftersom vi ändå var i stan så bestämde vi oss för att ta 14:30 bussen istället, den kör en kortare väg så den är ändå i stan samtidigt som den andra bussen, och då slipper man ju dessutom åka igenom varenda liten småby (läs skog) kring burträsk! Medans vi väntade på den så passade vi på att vara lite onyttiga och köpa dricka och godis!

Resten av torsdagen gick jag och Chrissan en stund på stan, sen åkte jag hem till mamma, busade med Doris, hamburgare och pommes och sen somnade jag som vanligt då dom hittade på att se hockey, med hjälp av energin från cola och sockerkaka så orkade jag ta mig hela långa kalla vägen till pappa!

Fredag:
Hittils har jag i princip inte gjort ett skit, inte stabilt, eller jo.. jag har fixat Spotify, jag börjar nästan bli nästan lika kär i programet som Chrissan, tyvärr så lyssnar jag på så underlig musik så allt jag vill ha finns inte men men, det är ju det man har andra grejer till!

Ska snart dra mig till mamma och äta, hon skulle bjuda på kött och nånting förhoppningsvis gott!

Resten av veckan är ett oskrivet blad, få se vad jag fyller det med!

1 kommentar:

Shut Up and Train! sa...

Tidningsuppdraget var lätt ett av de roligaste :) De två uppdragen som var roligare var energi och religionsuppdraget XD