måndag 23 februari 2009

Unable to stay, unwilling to leave

Sitter och bloggar till "Unable To Stay, Unwilling To Leave" från Titanic's soundtrack, helt klart kär i soundtracket, gillar dessutom titeln till just den låten, man kan inte stanna men ändå vill man inte gå..

Aja slut på "djupa" snacket..

Idag är det måndag och precis som alla andra måndagar har vi varit i stallet, utan allt för mkt dramatik, THANK.. hmm något..

Hade sittsträning på Hector, jag lyckades klättra upp på 172 cm häst, wow, jag är ju inte ens så lång själv! Tacka vet jag ponnyer eller små hästar!

Hade sen lunch, funkade förutom att det var sånt äckelgrejs som jag egentligen inte gillar men jag var en duktig flicka och tuggade och svalde, hade det varit hemma och jag inte hade ridigt och gjort mig av med lite energi så hade jag väl typ disakerat maten för att få bort varenda liten äcklig sak

Efter lunch så plockade vi in hästarna och gick sen och hade teori eller rättare sagt genomgång av ett prov, jag tycker inte om prov men det var om foder och det ska ju som sitta ordentligt om nån månad bara! HJÄLP!

Red sen Kansas, grymt söt ponnyplutt (jag skiter i mankhöjden, han är känns som en ponny därför är han ponny fast han egentligen är häst! Komplicerat? Nope!) Kändes helt okey att rida han, tycker om den typen av häst, små och känsliga, fast det kan ju som bero på att jag själv har skamligt lite muskler!

Sen så hittade Anna på att vi alla skulle byta häst så då hamnade jag på Fixo, han är oxå trevlig, det var då lite turbo på han, i en galoppfattning tjöt han till som en glad och sprallig liten unghäst, vem kunde tro att han är 22?

Resten av kvällen har jag inte gjort så mkt, sett en film, brorsan kom hem då det gått 20-30 min av filmen och ville se med mig, namnet på filmen var "Just Friends" kanske inte bästa jag sett men den blev då godkänd iallafall, bara för jag är hemligt kär i det flesta nyare amerikanska romantiska komedier!

DAGENS VILL HA: Turkisk Peppar och Ben & Jerrys
DAGENS KLÄDSEL: Ridkläder och Jeans och T-shirt
DAGENS SMINK: All natural
DAGENS FRISYR: Fläta sen utsläppt
DAGENS HÄNDELSE: Stallet!
DAGENS SAKNAD: Kramkompis!
DAGENS DUMMASTE: Att min högra fotled är uppfuckad
DAGENS SJUKA: Lite förkyld
DAGENS DROG: Klassen!
DAGENS ROLIGASTE: Rida Kansas och umgås med klassen!
DAGENS FAVORIT: Kansas!
DAGENS KÖP: Ingenting!
DAGENS GODIS: Äcklig Eldorado cola!
DAGENS HUMÖR: Bus och mys!

Inga kommentarer: