måndag 16 februari 2009

Måndag

Snabbskriver ett inlägg innan jag och daddy ska fara till syrran och fira henne, hon blir 22 idag, shit så gammal hon börjar bli!

Har varit på stallet idag, först gick vi igenom några prov, alltid lika kul, not! Jag och prov funkar inte får typ black out så fort jag sitter med provet framför mig!

Sen så skulle vi longera varandra, alltså en körde sittsträning, en longerade och en var instruktör och en longerade så var vi 2-3 pers på varje häst, alltså uppdelade i 3 grupper, gick väl sådär har sämst sits typ och lyckas alltid trassla in linan på nått heludda sätt! Jag och långa linor går inte ihop!

Sen blev det världens tjafs mellan två ur klassen på lunchen, kanske inte så kul men det löser sig väl, det brukar ju som alltid göra det! Så dom två fick sitta och prata med varandra och folk på stallet, medans några av oss skulle motionsrida några hästar, hade Lafayette och vad kan man säga mer än UNDERBAR! Så välriden häst, ett minus är väl att hon kan vara lite stoig men vad gör det!

Det är iallafall svinkallt ute och jag fryser!
Skriver eventuellt mer sen!

1 kommentar:

Shut Up and Train! sa...

Vilka var det som tjaffsade?