torsdag 12 februari 2009

Anywhere but home

Sitter och bloggar från Elmers dator.. igen..
Det har varit iskallt idag! Var runt 24 minus i morse, tur att solen kom fram och värmde under dagen!

Vi fick sluta engelskan redan klockan 1, trevligt, men ett problem, det går ingen buss förens kvart över 2 då och efter några år på skolan så är man inte så jätte förtjust i att sitta i nån timme och vänta på att få fara hem så jag och Chrissan beslutade oss för att gå alla 4 km ner till burträsk och sen åka med halv 3 bussen som går fortare än den som går runt 2. Chrissan fick låna mina vantar så tog jag på mig några vantar jag hade haft i stallet på skolan och så gick vi!

Sen då vi kom till burträsk så gjorde vi ett besök på konsum för att köpa något att dricka och sen gick vi förbi staffan, mörten och elmer och satt där en stund innan bussen gick..

Sen åkte vi till stan och sprang runt i olika affärer, som vanligt tills vi kom fram till att busskorten snart tog slut och då åkte Chrissan hem till Pingu och jag återvände till Burträsk igen, nått säger mig att jag har börjat hamna mkt i burträsk!

Vid 7 tiden så började alla känna sig hungriga så vi bestämde oss för att fara och köpa något att äta, men jag visste inte hur mkt pengar jag hade på kortet så vi for förbi bankomaten och så tog jag ut en 100 lapp och det visade sig att jag faktiskt hade mer pengar än vad jag trodde, LYCKA!!

Sen har vi bara suttit allmänt här, sett disneyfilmer och nu ska alla sova, utom jag och Elmer tydligen.. Visste ni att dom säger "Lilla slyna" i Lilla sjöjungfrun? Får dom verkligen säga så i en barnfilm?

aja nu ska jag ta och vara social med den enda som kanske kan vara lite social, men som just nu ser slutet på Batman Begins!

1 kommentar:

Shut Up and Train! sa...

Det är bara bra att barnen tuktas i tidig ålder ^^