fredag 3 oktober 2008

Diva Natur

Idag var vi bara 3 st från min klass på skolan, dom fyra som går trav var på klassresa, minst 2 st var sjuka och resten var lediga! Därför blev det ingen mentorsträff vilket var skönt!

Vi var dessutom bara jag och Malin på Akademiska, det var ännu skönare! Vi fick själva välja vilka hästar vi jobbade med, jag valde självklart Diva, har gillat henne sen första skoldagen i 1:an och hade varit den enda anledningen till att jag tvekade om jag verkligen skulle välja ridning sen!

Vi fick först mocka och sopa och sen hämta in dom hästar vi ville ha, Malin valde Västerbo My Way, allmänd kallad VB, Bo, eller Västerbo, en snäll och hyfsat stabil häst.

Sen fick vi välja om vi bara ville jobba med hästarna vid hand eller om vi ville rida, och vi bestämde oss för att rida, har aldrig ridigt Diva och hört saker om henne som att hon tvärnitat, bockat och allmänt varit förjävlig!


Idag så jobbade vi bara hästarna i skritt, det är ett nytt ridsätt för oss och då måste man ju börja från början med det mesta, och även hästarna var hyfsat ovana även om både Diva och Västerbo har fått testa på Akademiskt förr och det gick bra och jag blev totalt kär i Diva även i ridningen, trodde hon skulle vara likadan att rida som hon är att köra alltså en stark jävel som struntar totalt i förhållningar, men ikket!

Hon trampade på lite för fort då vi skulle rida upp till körplan och ville inte riktigt lyssna då jag bad henne skritta lite saktare, men väl uppe så var hon mjuk (för att vara travare) och lyssnade riktigt fint på mina hjälper och böjde sig bra i vänstervarvet, i högervarvet var det jobbigare för henne men hon kämpade på ändå, även om hon har förmågan att bli lite okoncentrerad och fara iväg åt fel håll, men annars gjorde hon ett jättebra jobb och jag tror faktiskt hon tyckte det var ganska så roligt!

Diva Natur är en av skolans mest personliga hästar, hon är en jag i hästform ungefär.
Okoncentrerad, lugn och dampig om vartannat, har mkt i huvuet och ibland far tankarna iväg, dessutom så har vi ganska samma hårfärg även om mitt är fejkat!
Ena dagen går hon helt lugnt ut ur sin box och hela vägen till hagen, en dag senare så slänger hon sig ut ur boxen och studsar runt och beter sig allmänt knäppt hela vägen!

Men trots lite smygdamp och söt Divighet så tycker jag grymt mkt om henne, synd att skolan ska sälja henne bara, även om hon inte passar som skolhäst


Diva Natur

16/4-01

e: Nordin Hanover u Dartster Lina

Varmblodig Travare

Jenna

<3

Diva


I’ve always needed something
But I’ve got all I want
When it comes to loving you
You’re my only reason
You’re my only truth
I need you like water
Like breath, like rain
I need you like mercy
From heaven’s gate

I need you




1 kommentar:

Christina sa...

så gulligt :) synd bara att jag är totalt ointresserad ;)