lördag 16 augusti 2008

I Feel Drunk But I'm Sober

Sitter och lyssnar på Alanis Morissette's album Jagged Little Pill från 1995 och dricker Strawberry cola! Så underbart mysigt! Jag har härmed utnämnt albumet till 90-talets bästa album..

Motivering:
Var lika underbart bra då jag var 5 år, som nu då jag är 18.

Har gått igenom de flesta musikstilar misstänker jag, då jag var liten så lyssnade jag som de flesta barn på det som erbjöds hemma, men några favoritlåtar jag minns

Ironic - Alanis Morissette
Don't Speak - No Doubt
Zombie - The Cranberries
Torn - Natalie Imbruglia


Sen har jag haft min tuggummipop tid, vem lyssnade inte på Spice Girls och Aqua? Och sen Britney Spears, Christina Aguilera tror jag aldrig jag riktigt gillade!
Hade en tid som nästan är ännu mer skamlig, Dansband, iallafall Friends, och sen även Sarek vad dom nu ska räknas till!

Jag tror nästan att det var tur att pappa nötte Stand My Ground - Within Temptation i bilen då jag gick i 7:an så jag började lyssna på bra musik igen!

aja, idag har jag varit på stan, igen HELT ensam och övergiven tills jag träffade på Didrik och så dök en massa annat folk upp t.ex. Gsson och Bella, blev kicklad mitt på torget av Didrik så jag gjorde mina gamla vanliga skrikpip och hoppade runt som en liten studsboll så började nån tant stirra på mig å typ le åt mig! CREEPY!

Är inte videon väldigt väldigt underbar?
Jag vet att Chrissan tycker om låten! Och jag älskar sporten, om det är någonting jag ska testa i mitt liv så är det fälttävlan, hur kan man låta bli en sport som ger en adrenalinkickar bara av att kolla på det? Och som kombinerar stil och mod? Från dressyr till hoppning i full fart över hinder som inte går att riva till att avsluta med vanlig hoppning! 



And don't be surprised if I love you for all that you are
I couldn't help it, It's all your fault


1 kommentar:

Christina sa...

Låten är bäst, det övriga sådär ;)

Kärlek till tuggummipop säger jag bara ;)