måndag 21 juli 2008

Home sweet home

sitter just nu i tv-rummet och bloggar, ska se Durham County med pappa! Skitbra serie!
har just ätit det sista av min pizza MUMS!

Var som sagt i Åsele i helgen, och jag höll mig faktiskt nykter!

Helgen i korthet:
Fredag:
Skulle ta en buss till Lövånger där Staffan skulle hämta upp mig på deras busstation, först så var bussen mer än en halvtimme försenad för den hade punka, tur i oturen så skulle jag ha suttit och väntat 40 min i Lövånger så det blev istället den väntan på busstation i Skellefteå..

Iallafall så kom vi oss iväg, for och hämtade upp Erica och Jordnöt som oxå skulle med.. sen fortsatte resan utan några problem tills vi kom till Umeå där vi åkte några mil fel! Vi planerade att vara framme runt 21 men det slutade med att med att klockan var runt 23 då vi var framme och byggde upp tältet vilket efter lite om och men stod som det skulle så lyckades vi hitta åt Malin och Warro, eller förlåt, dom hittade oss!


Senare sprang dom andra runt och söp lite allmänt och pratade me andra, jag och malin var dock helt nykter! I PROMISE!

Sov med Staffan och Jordnöt i ett tält, det gick väl som de gick, slumrade till och vaknade 3 - halv 4 av att hela kroppen värkte för att Staffan snott mitt liggunderlag! OND är han!
Vaknade dock helt runt 9.. For med dom andra till Marknaden hittade inget, inte för jag kollade så noga heller, men de va ju nyss stadsfesten och var rätt samma grejer som de var på stadsfesten som jag är intresserad av så!

Sen chillade vi bilstereo och mackor, goda mackor, synd att jag inte var så hungrig!
sen var de väl allmänt supande för dom andra, satt och pratade med dom i tältet brevid, lyckades lista rätt på den enas ålder, han var 17.. sen på kvällen var det en kille som däckade i vårat tält och dessutom hade spytt i förtältet eller vad det nu kallas! Han fick själv torka upp det.. med... ehm.. sin egen T-shirt, höll typ på att spy själv då!



Gick i övrigt å la oss rätt tidigt, typ halv 12, Jordnöt en aning senare.. eller rättare sagt några timmar, sov iallafall ganska gott den natten och fick faktiskt behålla hela mitt eget liggunderlag! WOW!
Chillade en liten stund medan alla nyktrade till så att Staffan och Erica var kördugliga! Dom va de enda i bilen som hade körkort, vissa, jag nämner inte vem men namnet börjar på J och slutar på Enna kan inte ens växla!

På hemvägen stannade vi och åt på Frasses! Stripsmeny var riktigt gott efter att knappt ha ätit något på en hel helg!

Idag har jag duschat vilket var skönt som fasen, hela håret stank rök, både ciggrök och eldrök! Var lite smått orange på vissa ställen, sen for jag till N:et och chillade med henne, pratade om allt möjligt och såg Kung Fu Panda, inte riktigt min typ av film men vissa saker var rätt roande! I övrigt har det varit ett jävla skitväder HELA dagen, regnat och en stund åskade det! BLÄ för regn!

BTW, Alanis Morissettes album Jagged Little Pill måste vara ett av 90-talets bästa album, hur kan man låta bli att älska låtar som You Oughta Know, Ironic, You Learn o.s.v?

Inga kommentarer: