onsdag 23 juli 2008

Chrissan


Sitter hemma hos min älskade bestisfestis Chrissan, fast hon är å jobbar så jag sitter i hennes soffa och bloggar fast solen skiner, kanske dra ner på stan en stund innan jag far hem? hmmm..

Tydligen ska jag ha tagit upp massor med plats i Chrissans säng i natt, jag är vänlig, och så var det jättevarmt så jag höll på att svettas ihjäl..

Vi var hemma hos malin igår och pratade om livet och allt möjligt, läste gamla tidningar typ kropp och knopp, vissa frågor är så skrattretande att de inte är sant!

Sen såg vi Date Movie, den filmen är fan komisk! Har sett den förr och skrattade väl lika mkt då! Man känner ju igen vissa filmer som dom gör parodi på, och jag är ändå inte en sån som ser så mkt filmer!

Nu kom dom och bjöd mig på nått godis från typ Norge, det var gott smakade typ salmiak, inte så starkt men ändå gott!

Så nu ska jag ta och skriva lite om min älskade bestis festis chrissan..
Då jag började naturbruks hade jag redan en bästis som dessutom skulle gå i samma klass som mig, men för att göra en historia kort, så ena stunden var vi bästisar och klarade oss inte utan varann och andra så hatade vi ordagrant varandra.. Inte den mest stabila vänskap precis!

Första dagen i skolan så sov vi över och var mestadels med våran egen klass, men i slutet av första riktiga skoldagen där vi gick 9-15:30 stod jag och väntade på bussen och en svarthårig tjej med mkt bleka ögonbryn kom fram till mig och frågade om jag hade haft en Evanescence t-shirt dagen före, vilket jag faktiskt hade haft, och hon var den första där som faktiskt visste vad Evanescence var!

Iallafall så kom bussen och vi satt oss brevid varandra och jag tror aldrig jag träffat någon som jag pratat så mkt med direkt jag träffat den! Vi pratade ordagrant i mun på varandra om allt mellan himmel och jord men mestadels musik!

Men från den dagen så började vi hänga med varandra konstant, då jag hamnade i en jobbig period då jag var väldigt deprimerad och lekte för djupt med rakblad så var hon den första jag kontaktade och hon stod där vid min sida och stöttade mig, visst att det var en liten kurator inblandad några ggr och en dåvarande pojkvän men jag tror ärligt att Chrissan var den som hjälpte mig mest och det är jag glad för..

Det var jobbigt att lämna en period som jag blivit van vid, jag mådde inte bra av den, men jag hade blivit van vid det och det var skrämmande att bara sluta med det, men jag lyckades!

Att göra en kort förklaring på vad hon betyder för mig går inte, för det är så mkt men hon är stöd, glädje, kärlek, lycka, skratt... Mycket av det vi gör ska man inte ta så seriöst, men vi har faktiskt våra seriösare stunder där vi pratar om ALLT!

Jenna Kärlekar Chrissan

1 kommentar:

Christina sa...

NAw älskling :] alla borde veta vad evanescence är för något, tycker jag. Men nu gör folk inte det. Vilket är synd.

Men du är alldeles underbar och min bästaste bästis. Tack för att du finns! Och inga fler ärr på kroppen nu, ok?

Tårar i ögonen säger jag bara (A)