onsdag 23 april 2008

Go Ask Alice

Har bestämt mig för att läsa ut en bok på engelska innan fredag, vi har egentligen fram till Apu'n på oss att läsa men jag har bestämt mig för att bevisa för mig själv att jag fortfarande kan läsa ut en bok på kort tid, ändå läser jag den faktiskt ordentligt, men jag har lätt att fastna i böcker, boken heter Go Ask Alice och handlar om en tjej på 15 år som är egentligen helt vanlig, oroar sig för killar, kompisar, sin vikt och utseende, sånadär helt vanliga saker..

Sen så testar hon på en fest droger, bestämmer sig för att aldrig göra det igen, men fastnar ju, och försöker flera gånger komma ifrån drogerna, men hela tiden snubblar hon över det genom att hon får nya vänner, nästan synd om henne..

Har läst lite mer än halva boken och den är typ underbar, visst att man inte förstår varje ord, men man förstår ju innebörden av det man läser och komiskt nog känner man typ till alla engelska smeknamn på olika droger, lite oroande kanske! Kanske är mina drömmar om då jag tar droger inte bara drömmar, mot för att jag har drömt om att det var mina föräldrar som gav mig Extasy för att jag skulle hålla mig lugn, vilket känns mkt långsökt, vad jag vet så är de en partydrog och jag tror nog den inte skulle kunna lugna ner någon! 

Inga kommentarer: