söndag 2 september 2012

Slim Pickens well he does the right thing and he rides the bomb to hell

Sitter vaken eftersom jag är en nordisk vampyr enligt vissa källor och tydligen aldrig sover! Den myten kan nog många som känner mig krossa, speciellt Staffan som vet att jag somnar lite här och var! Speciellt i bilen eller soffan!

Men nu är jag iallafall vaken och pigg, 5 km promenad i duggregn fick mig tydligen inte trött varken psykiskt eller fysiskt trots att jag har spenderat en vecka hemma med förkylning, okey, sen måndag-tisdag natt har jag varit hemma, torsdag-måndag så var jag ju faktiskt på Reading Festival, och om någon har glömt vad det är sen senaste inlägget så är det en shitload stor festival i England i en stad som heter så mycket som kaboooooschtiiisch Reading, vilket ligger 6 mil från London! 

Var där med några vänner speciellt Chrissan som alltid är viktigast! (Hon kommer från Oslo och slår mig om jag inte skriver att hon är bäst!) However så blev jag borttappad x antal gånger tack vare mina ninja skills i folksamlingar, flexikoppel nästa gång kanske? Snöt lera p.g.a. att det inte var brittiskt väder = sol istället för regn förutom Lördagen som de ösregna några gånger på så eh ja de va väl värre än en dammig ridbana mitt i sommaren där ett tag!

Lyckades få en kombination av förkylning av mamma och Reading Flu vilket inte är en kul kombo då man har glömt både nässpray och halstabletter och lyckas köpa värktabletter då man ber om något mot förkylning! Britter är konstiga!

Såg som man alltid gör på Reading några helt underbart Awesome band och bästa med Reading är att man kan gå på en spelning och tycka att "jaja de bandet är väl ok, har någon låt som går att lyssna på" och man blir totalt positivt överraskad över hur dom är live och känner bara "WOW är de verkligen samma band?" Förra årets sånt band var The Streets och årets var nog Florence + The Machine, även The Hives imponerade men hade räknat ut att de är ett sjukt bra liveband så räknas inte!

Inga kommentarer: