söndag 1 juli 2012

Anywhere you wanna go

Ligger i sängen och läser och smsar och tar det lugnt efter en helg med Stadsfesten, eller vecka, för de smygstarta ju faktiskt redan i onsdags!

Var där alla dagarna, under dagtid iallafall men bara fredag och lördag på kvällstid, har roat mig med att se Veronica Maggio, not so good, inget fel på hennes musik men dom hade skitkasst ljud så var knappt så man hörde vad hon sjöng! Lite tråkigt!

Sen såg vi Takida som jag iofs tycker är rätt överskattade men har väl några helt okey låtar, typ Curly Sue som jag alltid får sån otrolig saknad efter världens bästa Chrissan, sen så är inte festivaler och konserter detsamma utan henne så är det bara, fick nöja mig med John och Pingu och sen lite annat folk emellanåt!

Igår alltså lördag så såg vi Lars Winnerbäck, har mest lyssnat på lite random äldre låtar så var väl många som man inte hade hört, men några kände man ju igen och tycker ändå han va bra live även om han mest står stilla så händer det saker på scenen.

Så avslutade vi med Dead by April som jag fick någon fix idé att döpa om till Deppril, så nu heter dom så bara så alla vet! Men dom var faktiskt oxå bra och där kände man ju igen fler låtar!

Nu taggar vi trästocks som jag faktiskt tycker är Skellefteås trevligaste festival och sen nån månad efter så blir det att resa till England IGEN och gå på Reading Festival, ska bli supermysigt och stadsfesten känns så otroligt liten då man varit på Reading, det är ju "lite" mer folk och det blir ärligt talat mer känsla att vara på stora spelningar med många i publiken!

Aja jobba i veckan, tills på torsdagkväll och sen är det SEMESTER för första gången på typ 2 år! Först en vecka där jag har tid att träffa allt och alla sen så kommer Chrissan, dessutom åker grabbarna grus John och Pingu och fiskar nästa helg och överger mig men ska nog kunna roa mig ändå, har redan nu eventuellt lite planer.

1 kommentar:

Christina sa...

Det kommer bli awesome när vi kommer upp :D du måste lära dig att blanda nya favoritdrinken Absolut Wildflower tills det att vi kommer upp :) Skrev hur man gör på bloggen ;)
Allt blir så litet i Skellefteå när man fått se hur det är i den stora, riktiga världen :)