torsdag 24 februari 2011

Faster now - you know I got no Brakes!

Nu ska jag skriva någonting som jag trodde jag aldrig skulle skriva! Pernille var sjukt jäkla trevlig idag! Om det berodde på att hon hade en bra dag eller jag som satt i sadeln vet jag inte! Men kombination av båda kan man väl iallafall hoppas på!

Hon är ju egentligen rätt lat, och idag så var hon så pass pigg att hon tog galopp då jag bad hon öka traven och så tyckte hon att hon visst skulle få galoppera över galoppbommarna då vi skulle avbryta övningen och bara trava på fyrkantsspåret, men hon hade minsann lärt sig att där var det galopp och då skulle det tametusan vara galopp vad jag än tyckte om saken, och sen försökte hon efter det galoppera typ varje gång jag tryckte på hon! Roligt med lite energi på ponnyn! Bytte hon personlighet med någon annan ponny sådär mitt under passet eller vad hände?

Bildbomb på Pernille (Och jag) dock inga bilder från idag, lite för jag resonerade att "det bara ser förjävligt hemskt och kasst ut då jag rider Pernille" ska aldrig mer säga något sånt, för tydligen ser ponnyn till att man får äta upp det!

September, första eller andra gången jag red henne.




Vi var båda sjukt sur den dagen, glappande tyglar jag vet, men jag vet inte vad exakt vi gjorde där men det kan hända att jag bara var ute efter att få hon att röra sig framåt, dagen efter jag kom hem från Rhodos i September i övrigt.


Två veckor sen.




Säga vad man vill om hon, men, lite söt är hon ibland!

Inga kommentarer: