måndag 14 februari 2011

Dag 23: En låt som får mig att gråta.

Finns massor med låtar som av olika anledningar får mig att börja gråta, så måste jag bara välja en? Varför ska man bara välja en hela tiden? Jag kan iofs gråta till vilken låt som helst nästan bara det är rätt situation, dom flesta har ju faktiskt en mening och passar in i något tillfälle!

Like You - Evanescence
Då den kom så roade sig mina vänner med att spela den i tid och otid, för jag grät varje gång!
Låten handlar om sångaren Amy Lee's lillasyster som dog som väldigt ung, och den låten lärde mig ändå att uppskatta mina syskon, speciellt min storasyster Anna mer.

Family Portrait - Pink
Speciellt den längre versionen där hon bönar och mer att hennes pappa inte ska gå, och att hon ska ändra sig bara han inte går, eller om jag ser videon.. Låten är skriven ur ett barns syn på då föräldrarna separerar.

Tusen bitar
Då jag gick i 7:an så red jag en ponny som hette Jasmine några gånger i veckan och jag har en förmåga att ha låtar på hjärnan, speciellt då jag rider ensam så kan jag sitta och nynna och en tisdag då jag red hon kollade jag upp mot himlen och det var mulet och började nynna på den låten, 2 dagar senare dog hon, tog lång tid innan jag kunde höra ens lite av låten utan att börja storgråta. Händer fortfarande att jag blir ledsen av att höra den trots att det gått 7 år!

Lilla fågel blå - Staffan Hellstrand
Har alltid tyckt att låten är otroligt vacker, men samma dag som jag fick veta att vi hade tagit bort våran hund Maja så nötte jag låten så nu får den mig att tänka på henne!

Vanilla Twilight - Owl City
Också en låt som har otroligt fin text och som man inte ska lyssna på om man saknar någon eller är ledsen för att man råkade bli kär i en idiot till kille, true fact...
Anledningen att den får mig att gråta är att jag var ledsen för att jag och Grunko hade blivit ovänner, varför har jag inte tänkt gå in på och beslutat oss för att inte umgås mer, dagen efter skulle jag upp och jobba och det första jag hör då jag vaknar förutom väckarklockan var:

The silence isn't so bad
'Til I look at my hands and feel sad
'Cause the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly


Sen började vi ju umgås igen efter några veckor, men det gick ju som det gick och nu har vi inte träffat varandra sen December nångång. 

1 kommentar:

Christina sa...

Vanilla Twilight får ju vems som helst sina tårkanaler att leka vattenspridare >.< Speciellt när man lämnar pojkvännen på busstationen o.0

Hurra för att inte träffat han sen december :D <3