fredag 7 januari 2011

Oh yes, but what a shame, what a shame, the poor groom's bride is a whore.

Har spenderat sjukt mycket tid i stallet på senaste tiden! Igår så hade jag ju insläppet på KDRF, blev lite problematiskt där då vi är två som ska släppa in och den ena kom inte, men kom en som har privathäst i stallet och hjälpte mig, tack tack, annars gick det bra, dom ville in iallafall! 

Så imorse var det dags att kliva upp tidigt och släpa sig till stallet för att ta ut hästarna, vi failade lite och råkade släppa ut Hector fast han inte skulle in, sen så sprang han typ runt en höbal för att vi inte skulle få fast han men gav upp efter några varv och stannade och gick mot Julia och sa typ "Jamen ta in mig då!" 

Sen då Eva kom så red vi, jag på Kansas, Julia på Lordy och Linn på Bernhard, Kansas var sjukt fin har ändå saknat att rida han även om jag har ridit Dille mycket och tycker grymt mycket om han oxå! Men ibland är det skönt att rida en häst som skulle vända ut och in på sig själv för att göra rätt! Duktiga Kansas! Är helnöjd och det var en bra egoboost! Kände mig ju inte direkt begåvad förra gången jag red, Dille och Barbacka det är ingen bra kombination!

Vi va typ skitsega på att mocka sen, men vi hade ju inte direkt bråttom! 

Sen satt vi och spårade hemma hos mig, for på Pizzan och köpte två pizzor som vi delade på! GOTT!! Så nötte vi en smula Tekken 6, Julia är typ naturbegåvning (eller nybörjartur) och spöade både jag och Linn x antal gånger!

Sen for vi tillbaks till stallet och släppte in hästarna, dom var blöta och snöiga så dom var nog rätt glad att få komma in! 

Sen slutade det med att vi plumsade runt i djupsnö på hemvägen! På vissa ställen så var hela mina (långa) ben dolda i snön! 

Något säger mig att jag har varit väldigt duktig på att motionera idag!

Måste bara bjuda på en bild mamma MMS:ade till mig med våran mycket "smarta" hund som tydligen tyckte att hon oxå skulle rymmas i kattburen! Tur hon är söt iallafall!

1 kommentar: