fredag 14 januari 2011

Delirious: Gripen av yrsel, yrande, vild

Enligt Google iallafall.

Har tagit det rätt lugnt idag, for till stallet rätt tidigt för jag hade tråkigt hemma = flydde från städningen!

tänkte egentligen roa mig med att leka med kameran, men jag hamnade på Linn och Julias teorilektioner jag är bäst på hänga gubbe, sen kom Annic förbi för att säga hejdå för hon flyger till England på Lördag!

Sen åt vi middag och tog det lugnt, kändes skumt att inte fixa hästen före lektionen, jag har inte varit så bortskämd med det! Red Delirious, aka Dille eller Lilleman.

Det var ehm.. intressant! Stilpoäng fick vi nog inte.. Han var tokigt pigg och jag red dåligt! Nej men reaktion på förhållningar existerade typ inte.. Fast det blev ändå lite bättre då vi började med skänkelvikningar längst ena långsidan, och galopp på andra.

Skänkelvikningar var skitjobbigt, så jobbigt att han va tvungen att stanna och vila benen (tyckte han) men han blev ändå rätt trevlig efter en stund, och galopp det skulle fattas så tidigt som det bara gick, vadå vänta på ryttarens signaler? Vi skulle egentligen fatta galopp från skritt, men jag gjorde halt om det inte var trångt bakom och fattade ur halten så han inte skulle dra iväg innan jag godkände det.

Efteråt var han sjukt svettig, eller han va svettig redan innan jag började rida men efter lektionen så var han ÄNNU mer svettig typ halva hästen var blöt!

Men han är stor, söt och kan pussas och det är väl det viktigaste?

Älskade skrutthäst!

Foto: Linn (tror jag?) redigerat av mig

Inga kommentarer: