onsdag 20 oktober 2010

Tell them the fairytale gone bad

Sitter och lyssnar på regnet och ska alldeles strax sova fick skjuts hem av en jobbarkompis, det tycker jag var väldigt snällt för jag tycker inte om regn!

Ja vet det är fullt normalt att gå å sova halv 7-7 på morgonen men jobbar man natt så är det så livet är!

Idag eller ja igår men jag tycker fortfarande att det är tisdag nu! Iallafall så först sov jag ju, sen så skrev Linn och frågade om jag kunde fara till stallet och hjälpa en tjej som skulle rida för första gången och inte hade någon som kunde följa med, och eftersom jag ändå inte har något för mig så for jag dit, stallet har ju rätt hög prio! Annars var jag fotosugen men va så grymt tråkigt ute och kom inte på nått att fota inne så då fick det bli stallet!

Idag så ska jag sova, sen blir det stallet igen för då ska jag vara stallvärdinna, dom hade ingen på onsdagar och frågade om jag ville testa så varför inte, det är ju kul att vara i stallet och det är bra träning att lära andra! Kanske lär man sig själv lite på köpet!

Sen så blir det hem, äta, duscha å ta det lugnt och sen jobb.. igen, sova, massage, äta och ridning! Jag har väldigt intressanta veckor känner jag! Jobbar övertid natten fredag-lördag dessutom men så länge jag har jobb så funkar det!

Just ja, Skega blir kvar och det är helt klart godkänt även om vi nya kommer få gå så är det enormt bra att fabriken faktiskt stannar, om inte annat för Kågedalen och Skellefteå, alla i Kågedalen känner någon som jobbar på Skega, oj förlåt Trelleborg Sealing Solution (TSS) om man ska var petig, men det säger väl rätt mycket vad det betyder för samhället att det faktiskt får vara kvar!

Vad framtiden bjuder på det har jag ingen aning om, har inte direkt hunnit börja planera!

Nu ska jag ta och sova, för om några timmar får jag pussa på dom här gullungarna!

Inga kommentarer: