söndag 1 augusti 2010

Vad vore jag utan dina andetag?

Har inte skrivit på ett tag, först och främst har jag ju jobbat och jag vet inte om de är så intressant att skriva om? Nu ska vi dock återgå till dom vanliga skiften för semestern är slut, nog för vi har varit jäkligt många men väldigt många trevliga har man ju fått jobba med! Imorgon blir det att jobba eftermiddag så då slipper jag kliva upp sådär äckligt tidigt i en vecka iallafall!

Däremot har helgen varit skittrevlig! Igår så var jag först på Skellefteå Horse Race i regnet och såg på då Elin tävlade, Eja och Carro var där, är alltid lika roligt att träffa gamla klasskompisar och det får en ju helt klart att sakna skolan men det är väl livets gång att man ska träffa nya människor och vissa hänger ju kvar genom hela livet! Tog några bilder då Elin körde men ville inte ha kameran ute så mycket för det regnade var och varannan sekund typ!

Sen åkte jag och Eja med Carro och åt på Max, jag tror jag hade en hungerdag igår, helt klart en bra matdag iallafall! Det går ju som så upp och ner för mig! Oftast så får jag inte i mig ett Miniskrov och igår åt jag hela i en rasande fart! Gott var det!

Sen så bar det av mot solbacken med dom och sen till Byske där jag var en stund med Grunko, kanske inte så förvånande att jag är med Grunko i Byske? Iallafall så var jag bara där några timmar för att jag sen skulle åka med Stefan, Pappa, Natalie och en av hennes kompisar till PDOL och dom var i furuögrund så då passade det ju bäst att hämta mig hos han!

På PDOL eller som jag och många andra säger, Pite super och spyr så gick vi något varv sen blev det dags för mat! Det fanns ju så otroligt mycket att välja på t.o.m Wokad Palt, då man hittar det så vet man då att man är i Pite! Blev iallafall en Oxfilérulle utan lök och gott var det och jag åt otroligt nog nästan hela!

Så såg vi The Sounds, som inte var sådär jättebra, iofs så har man väl inte lyssnat in sig på dom men kändes som allt lät likadant och kände igen två låtar, Painted by numbers och Living in America, fast vi såg inte riktigt hela spelningen och jag ska väl inte klaga eftersom jag inte har lyssnat in mig på dom direkt!

Sen 23:30 så var det dags för det vi alla väntade på KENT! Dom var lika bra som på skiva och ett super liveband! Och hade riktigt trevlig scenshow med ljus o.s.v. att dom öppnade med Utan dina andetag gjorde det ju inte precis sämre! Har älskat låten och texten sen nångång i 9:an då vi sjöng den på elevens val musik! Helt klart super! Dom spelade i 1½ timme och det kändes som... ehm 15-30 min?

Under spelningen så var det nån full tant som inte gillade Byske, men tydligen gillade Kent som försökte få med jag och pappa i att studsa runt, hon trodde i övrigt först att jag var 16 bara sådär 4 år fel! Slog av pappa glasögonen, turligt nog så landade dom mellan mina och en annan tjejs fötter som jag tror märkte vars dom landade så jag plockade upp dom. Men roande var hon!

Vad mer? Idag har jag inte gjort särskilt mycket, vaknade upp i Furuögrund, sen åkte jag till Grunkos föräldrar, vi packade ihop lite grejer han hade där och for sen till hans lägenhet här i stan, eller ja vi for och handlade lite först så vi hade något att äta iallafall även om vi ska äta pizza till middag, så nu ska jag gå och sparka på han!

Inga kommentarer: