söndag 11 oktober 2009

Why does it rain rain rain down on Utopia?


Moorlands Totilas

Ibland inser man att man faktiskt har vissa likheter inom familjen, har haft en hittils lugn helg, eller ja helgen är ju nästan slut, söndag är nästan nån mellandag, inte riktigt helg och inte vanlig dag, det är helg och man är oftast ledig hela dagen, men har man skola eller jobb så går det inte att vara vaken hur länge som helst. 

Iallafall idag har jag sett vilka likheter som finns inom familjen

Dagens likhet Nr 1: Långben, the movie!
Maria satt och såg på filmen eftersom den gick på Disney, först säger jag "Åh den här är ju skitbra!" och sätter mig i soffan, sen kommer även Jonte och sätter sig och i soffan och ser filmen och sen kommer mamma och bosse och vill se fotboll men nej det går inte för sig för vi alla 3 protesterar och säger vi vill se filmen! Disney växer man aldrig ifrån!

Dagens likhet nr 2: Within Temptation - Utopia
Jag och pappa har samma musiksmak och just nu har vi båda helt klart snöat in på Within Temptations nya singel Utopia! Har flera gånger under kvällen hört pappa vara på början av låten just då låten slutat i mitt rum! 

Låten är verkligen inte särskilt typisk Within Temptation utan platsar egentligen mer på radio och mtv än inom gothic metal, men man blir helt klart berörd av både låten och videon! 

Dagens vill ha: Moorlands Totilas 
Dagens klädsel: Jeans linne och huvtröja
Dagens frisyr: Oborstat hår åt alla håll!
Dagens händelse: Mysig kväll hemma med familjen
Dagens låt: Utopia - Within Temptation
Dagens planer: Se film, typ Heartbreak Girl som heter nått annat egentligen!
Dagens saknad: Mina vänner! 
Dagens dummaste: Ingen som gjort nått korkat tror jag, så Doris!
Dagens sjuka: Ingen!
Dagens roligaste: Pappas sång till Stand my ground! Alltid lika vackert!
Dagens favorit: Lillebror!
Dagens godis: Eldorado Lemon-Lime, eller som jag råkade skriva tidigare Lemon-Line
Dagens humör: Helt okey!
Dagens ord: Awesome och Tufft

Bjuder på dagens låt: Within Temptation ft Chris Jones - Utopia

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar