lördag 16 maj 2009

Klippa eller inte?

Är i valet och kvalet att klippa av håret, har hittat en frisyr jag gillar och visst jag gillar inte att kopiera folks frisyr och stil men ändå så skulle jag ju inte göra det


Sådär, fast med mer snelugg och så inte orange/gul/blont

Börjar bli så less på mitt långa hår även om det är en del av mig och sättet som folk känner igen mig på så är det ändå jobbigt, tar lång tid att torka, går mängder av schampoo, balsam och hårfärg till det. Sen har jag det ju ändå mestadels uppsatt, antingen i en tjorv, svans, eller eventuellt fläta/flätor. Då jag färgade håret svart så var det ju också en chansning genom att det inte går att gå från svart till sina normala blondfärg på kort tid och jag blev ju nöjd med det, även om jag blev lite less på det efter ett tag, blev rödhårig, sen svart igen och sen det mörkt rödbruna hår jag har nu..

Även en anledning till att jag vill klippa håret är att jag färgat håret mörkt i 4 år och det sitter i, längst ner är det i princip sönderfärgat, testade avfärga det i 1:an men det blev inte särskilt mycket ljusare så jag gissar på att håret skulle må bra av att klippas av men det är ju som ett stort steg att ta, har ju väldigt långt hår nu

1 kommentar:

Christina sa...

det var ju en superfin frisyr :) jag tycker att du ska klippa dig, men bara om det känns rätt. och även om det blir fel så växer det ju ut igen ;)