måndag 20 april 2009

Every now and then I know there's no one in the universe as magical and wonderous as you



Det där med skolstart efter ett lov är inte riktigt min grej! Då mobilens väckarklockssignal ringde så trodde jag att det var någon som ringde så jag tog telefonen tryckte på knappen där man svarar och stänger av alarmet, la telefonen mot örat och fick fram ett irriterat "Mmmmmmmm" jag tror inte jag var vaken egentligen!
Lyckades efter mkt om och men få mig upp ur sängen och leta upp alla ridkläder som såklart var spritt runt hela huset!

Vi fick önska hästar, och ingen blir väl förvånad om jag säger att jag önskade Kansas? Fick han iallafall och på förmiddagen hade vi först markarbete där vi travade på volt över kavaletti (som va nerlagd på en sida) sen så galopperade vi på volt och hoppade över ett kavaletti, sen skulle vi ha "tävling" i det där vi fick poäng för varje gång vi kom i mitten och inte rev, Jag och Kansas fick 4 "poäng" av 5, va glad ni som inte var där och såg min ponnystil på ridningen! Duktig "ponnyskrutt" även om han var grymt pigg i början! Då vi skulle trava i lätt sitts och länga tyglarna så råkade han börja galoppera några ggr, söthäst fast sen lugnade han ner sig.



På eftermiddagen hoppade vi 5 å halvan, var lite vingligt, lite svängar där Kansas tyckte dom skulle vara! Men fortfarande så är han supersöt och jätte mys! Skvallras om att vi hoppade typ 90 som högst, inte dåligt för att vara jag och speciellt inte då jag inte hoppat på LÄNGE!



Idag är det i övrigt 10 år sen Columbine high massakern, mig veterligen så har det inte varit någon massaker idag, är egentligen lite förvånad, är det inte då alla som planerar något sådant ser sitt läge? Tur iallafall att det inte varit någon!

Tycker ju i övrigt att det är förjävligt fegt av dom som gör det, visst det krävs lite att döda en medmänniska, fast dom som gör det är ju inte precis frisk! Det krävs även lite att ta livet av sig vilket jag i övrigt tycker är onödigt. Att sen skjuta ihjäl massor med folk, sen skjuta sig själv är ännu fegare! Det är ju faktiskt lättare att under några timmar skjuta några, men svårt att leva med det, och dom bevisar sin feghet med att helt enkelt fly från vad dom gjort!

Vet inte varför jag alltid hamnar på Columbine High, jag gissar på att musiken har fört mig dit och precis som de flesta andra så har jag svårt att förstå hur något kunde gå så fel..

15 candles
Redeemers of this world
Dwell in hypocrisy:
"How were we supposed to know?"

4 pink ones
9 blue ones
2 black ones

- In memory of the Redeemers 20.4.1999

1 kommentar:

Christina sa...

du är ju för charmig med din mobil ;)
faktiskt riktigt förvånande att det inte blev en till massaker som du sa... skrev :S