måndag 9 mars 2009

Stuck on you till the end of time

Idag känner jag mig värsta duktig! Nu är det slut med lov och skolan börjar om, såklart på en måndag så man får "mjukstart" i stallet, började med att ha sitsträning på Cojac, som jag sagt tidigare, jag kan verkligen inte rida den hästen, kan inte ens sitta på han skumpar tills jag mår illa! Sen hade jag ju knappt ens gjort nått på en vecka så jag blev trött direkt!

Efter lunch så skulle vi knoppa på tid, hade Kansas, han få vara hur söt han vill men hans man är HEMSK att knoppa, flätorna ville bara fara upp hela tiden! Sen efter knoppningen så var det dax att linda ben, även det på tid, det gick bättre, lindade lösare på det ena benet bara men han inom tidsbegränsningen vi hade iallafall och det blev godkänt iallafall sen så red vi ju, halva passet red jag Kansas, och som vanligt så var han fin, myyspollen! Sen bytte vi ju och då red jag Lafayette, hon brukar vara lydig å sådär men just idag kändes hon jätte stark och speciellt efter att ha ridit Kansas som är hur lätt som helst!

For hem sen och la mig å var allmänt lat ett tag tills min älskade lillebror informerade om att det var middag på G hos mamma så skyndade jag mig dit och åt sen fick jag en skum idé att jag skulle ut och gå med Doris, och sagt och gjort, vi var ute i över en timme och först drog hon som en tok och jag kom fram till att skorna jag hade funkade fin fint att glida på men i ett försök att få hon mer intresserad av vad jag höll på med så stannade jag henne då hon började dra iväg och bad hon att sitta och sen gick vi och så höll vi på under hela promenaden och det gav otroligt nog resultat, i slutet av promenaden så gick hon faktiskt ganska långt och dessutom fot utan att slita som en tok i kopplet! Tycker om lillvoffsan!

Men nu ska jag ta och sova för klockan börjar bli mycket och jag ska ju som sagt upp före klockan 7 imorn, måste ha med datorn och andra grejer till skolan, jobbigt, har lagt in lite mer musik på Zappe men inte tillräckligt, ska bara lära mig hur man fixar filmer till den å får dom och funka!

1 kommentar:

Christina sa...

vad bra att du lärt doris att gå fint i koppel ;)
saknar dig :O