fredag 20 mars 2009

If I'm asking for help its only because being with you has open my eyes

Igår var jag hemma i stort sett hela dagen, eller jaa.. jag hjälpte min lillasyster i stallet, dom skulle byta ponny och hon skulle få rida Fanny som hon blev jätte kär i första gången hon följde med mig till KDRF, en söt liten fuxfärgad ponny! (Ja Chrissan jag höll på å skriva Fuck den här gången oxå)



Med lite hjälp så lyckades hon faktiskt göra väldigt mycket själv, hon borstade hela ponnyn, förutom att jag tog och drog igenom man och svans och med lite hjälp och instruktioner från mig lyckades hon kratsa hovarna nästan helt själv, jag blir nästan stolt över henne! Sen fick jag ju såklart hjälpa henne att få på sadel och träns..

Sen hade hon bestämt sig att den här gången så SKULLE hon få sig upp själv, speciellt då hon hade en lite mindre ponny, tjurigheten går nog i släkten för nog kom hon sig upp! Ett blått band skulle hon inte heller ha utan jag skulle bara gå bredvid ponnyn.



Fick hjälpa andra föräldrar och småbarn, och då kände jag hur nyttigt det var för mig att vara där, även om jag hjälpte dom med saker som är helt självklara för mig så fick jag lov att stanna upp och tänka hur det var då man var liten och hur det är att vara rädd för djuren och hur många remmar på tränset man kunde lyckas trassla ihop och samtidigt lyckas visa dom hur man skulle göra, och göra rätt för jag fuskar ärligt väldigt mycket!

Idag så har jag varit på stan, var jätte lat i morse, vaknade i god tid innan bussen gick men jag var skitseg på att göra mig i ordning så jag kom på sådär en kvart innan bussen gick att mitt hår var jätte skitigt och jag inte duschat igår efter att ha varit i stallet (somnade just efter 20.00) så det blev att duscha, ta på sig rena kläder, försöka torka håret, packa ihop grejer, göra en slarvtjorv på håret och sen springa till bussen utan att halka ihjäl sig (det sista var det största problemet!)

Hann iallafall med bussen som tur var, gick runt ett tag tills jag fick jätte tråkigt och Malin va lat och inte orkade ta sig till stan och jag inte trodde Chrissan skulle komma till stan på minst en timme, så jag ringde Grunko som sa att han skulle komma, men innan han hann komma sig till stan så kom Chrissan, å så var även Stoltz och Marris där å med Chrissan följde Danniz och Jakt Eve, det blev massor med folk!

Då jag sprang runt där själv så kom jag fram till att jag gillade en hylla på Stadium, Fick lite JAG-VILL-HA iallafall innehållet på hyllan, och så kom jag även på att Skellefteå/Sverige är förjävligt skitsega, det var massor med reklam för Taylor Swifts album Fearless, och det skrev jag ju inte alls om typ i Januari?

Inga kommentarer: