måndag 26 januari 2009

It's a love story baby just say 'Yes'

Igår var det inflyttningsfest hos Staffan och Mörten, först så gick jag på stan med Mamma, Bosse och Maria, i brist på annat att göra och för att jag inte tagit mig till stan annars, sen åkte vi på Krysset och åt ett skrov och observera att jag faktiskt nästan åt ett helt skrov, lämnade kvar pommes, jag är nästan imponerad av mig själv!

Sen for vi på Coop och handlade, jag köpte en Fanta Exotic och två Smultron cider, bara 2,25 men hur kan man motstå att köpa cider som smakar som mormors saft? Åkte hem till Malin efter Coop och umgicks med hon och Warro och fick äta middag en andra gång, jag som vissa dagar bara brukar äta en gång/dag, sen fick vi nå fika, jag blev då mätt iallafall!

Sen åkte vi dit, var nästan ingen där då vi kom men det blev ju fler och fler! Mestadels fd naturbrukare och dom är alltid roliga att träffa!

Var några stycken som lyckades komma på hur kicklig jag var, eller jaa.. Staffan och Malin var väl dom som berättade det, så började alla kickla mig, elakt! Som de flesta som är kickliga gör så slår jag och sparkar allt som kommer nära mig, Sorry Staffan!

Så blev Malin "slängd" av Warro över balkongräcket av Warro ner i snön, är mindre dramatiskt än det låter, dom bor på nedersta våningen!

Där vid 11 så for jag, malin warro, och en klasskompis bror som tydligen hete Elmer och jag tydligen träffat förr då jag var i smått kemisk obalans (+ att jag träffade han då jag var hos Staffan och Mörten i torsdags) till hans syskon och väckte dom, man sover inte klockan 11 en lördagkväll! Knappt ens en vardagskväll! Var iallafall lite smått kul sådär! Under tiden vi var borta så var det tydligen spekulationer om vars jag och Elmer var, Malin och Warro's försvinnande märktes inte lika tydligt uppenbarligen! Skämmes på dom!

Men allmänt så var det en trevlig kväll med mängder av skratt, nötande av härliga låtar som Dub i Dub, bara jag som tycker den är hur härlig som helst?

Sen här i slutet så vill jag varna mina älskade vänner att jag blivit jätte superkär, och nej, det är inte en kille, det är inte en häst och det är inte en hund, utan en artist, okey, så ovanligt är det ju inte! Men ni kommer inte att tillåtas missa Taylor Swift visst att det är Pop men texterna är så grymt mysiga! Hörde Love Song på nån skum radiokanal genom iTunes förra söndagen (tror jag det var) och blev kär i texten, sen tog jag idag och letade upp fler låtar och laddade hem albumet och nu har jag suttit och lyssnat på det i typ 1 och en halvtimme typ och jag blir inte less! Det är trallvänligt, lättlyssnat och allt känns allmänt snuttegulligt!

The Best Day - Taylor Swift
I have an excellent father
His strength is making me stronger
God smiles on my little brother
Inside and out
He's better than i am

I grew up in a pretty house
And I had space to run
And I had the best days with you


Dagens Låt: Love Story - Taylor Swift

Inga kommentarer: