måndag 19 januari 2009

It doesn't matter if you're black or white

Saker att inte göra mitt i natten:

  1. Hitta på att lägga ansiktsmask (som sen ska sitta i 10-15 min)
  2. Komma på att duscha samt besluta sig för att fixa hårmask (Ska sitta i 5 min)
  3. Överhuvudtaget, LÄR DIG GÅ I SÄNG I TID!

Medans jag väntar på att det där vita läskiga klegget ska torka så passar jag på att blogga.. jag vet jag är smart vissa stunder, vad blir nästa? Färga håret på mig själv mitt i natten! Skulle ju faktiskt kunna hända, på tal om det så behöver jag färga om mitt hår! Det börjar ju bli blont igen *Snyft*

Har ju spenderat dagen i stallet, vi hade markarbete på förmiddagen, red Exidus, Låtsasponny! Han är ca 155 men det känns ungefär som att rida ponny alltså är han låtsasponny, vi var lite ovänner om åt vilket håll vi skulle men jag satt kvar och han står hel och ev ren i sin spilta i stallet!

Efter lunch så hade vi ett litet test på liter vatten/minut i hästarnas vattenkoppar, vi fick inte använda samma vattenkopp, men det var ju inget bekymmer, sen så skulle vi även uppskatta vikten på olika höpåsar, var 2, 3, 4 och 5 kg hade rätt på dom alla, vi skulle även uppskatta vikten på två hinkar, ena med korn andra med havre, jag gissade på att det var 2 kg havre och 1 kg korn, havren visade sig vara 1,5 kg då vi skulle rätta proven är ändå rätt nöjd!

Sen hade vi dressyr för Eva, hennes lektioner är grymt hårda, men man lär sig någonting på dom och får ingen chans att slappna av och slörida, visst att man blir trött av hennes lektioner men då vet man ju att man faktiskt gjort nått ordentligt så man har rätt att ha muskelvärk! Red i övrigt Fixo så jag hade ju faktiskt lite chill, gammal välriden häst som dessutom inte är skumpig!

****

Nu har jag hittat ut ur duschen, känner mig väldigt ren och fräsch ordentligt uppskrubbad är jag oxå! Ansiktsmask, hårmask och sen peeling över hela kroppen! Raaawr!

Ska snart sova!

Inga kommentarer: