måndag 29 september 2008

Heaven's a Lie

Dagen började med att sova, och sova och bli ihjälskrämd av tarjas ah ah ah ah
Jag lovar det VAR skrämmande! Dessutom har min mobil typ väckarklockan på stegrande volym så det bli hur högt som helst om man inte vaknar direkt!

Sen hade någon pappa, jonte eller katten... jag gissar på nån av dom två första, lyckats ställa smörpaketet bakom en stor gryta så jag fick lirka ut de, sen ville inte smörpaketet öppna sig å då jag stod och slet i det med min fina morgonmotorik så lyckades jag slå till mitt multiglas med armen så det blev en flodvåg i glaset och ödelade underlägget!

Sen kom jag dessutom för sent till stallet, eller jag var lite sen men vi började just då jag kom!
Löpning i stålhätteskor är verkligen inte min grej!

Men sen gick då ridningen rätt hyfsat, om man inte förväntar sig att de ska gå bra så blir man nöjd bara man överlevt!

Gillade att hoppa studs utan stigbyglar, och tyvärr så satt alla kvar så det blev inge tårta!

Har för i övrigt köpt hårfärg nu, jag känner mig stolt över mig själv!
Och håller dessutom på att dra på mig en förkylning, det gör lite ont att sjunga, och NEJ det betyder inte att jag ska låta bli att sjunga tills halsen är helt bra, då jag tappar rösten eller har halsfluss då kan jag överväga det!

Morgondagens outfit på skolfotot:
Mina monsterskor, eller högklackat heter de väl egentligen!
Jeans - Vilket par de blir beror på vad som är tvättat
T-shirt -  Samma som med jeansen
+ nån annan random tröja!


Scorre lento il mio tempo
che scivola sul velo della mia pelle nuda
se oltrepassassi il confine che mi hai dato
forse io non sarei qui

Da adesso ormai che senso ha
cercare di abbracciare un passato più puro
guardando avanti rischierò
ma riesco a rispondere ai miei perché

Tutto ciò che sarai
era già stato scritto
se davvero esiste
questo dio ha fallito

Ogni parola pronunciata
sarà lo specchio del tuo dolore
riflette la colpa
alimenta l´odio

Madre

Il mio destino scelgo
se riesco a resistere

Sono ancora in piedi in questo istante di pura follia
non so più se desiderare il bene o il male
anche se il peccato forse più mi dà

Da adesso ormai che senso ha
opporre resistenza a un destino segnato
non resterò a guardare senza
riuscire a resisterti
risvegliarmi

Madre

Il mio destino scelgo
se riesco a resistere

Risvegliami

Non c´è scelta senza me
Non c´è vita senza me

Senzafine - Lacuna Coil



1 kommentar:

Christina sa...

Stackars lilla jenna ;)