lördag 2 augusti 2008

Wonder Womans

För några månader sen la en vän till mig (Stoltz) upp en massa bilder på Apa med stora män som han beundrar.. Dock utan motiveringar vilket jag saknar! Så nu är det dax för mig att göra detsamma men med olika kvinnor, observera att det inte är i ordning!


Amy Lee
Sångerska, pianist och låtskrivare i Evanescence.
Jag gissar på att hon är min första riktigt stora idol, och ingen som varit i mitt rum skulle säga emot mig på den punkten, Evanescence är helt klart mitt lyckopiller!
Amy's uppväxt var väl kanske inte alltid så kul, vid 6-års ålder förlorade hon sin syster, hon har i övrigt 2 till systrar och en bror, hennes familj flyttade runt mycket och Amy passade inte in i skolan, haft förjävliga förhållanden och bråkat med sin manager. 

Men trots det har hon vänt det till något positivt, en drös med otroligt fina låtar, gillar även hennes sätt att gå från den mörka sångerskan med sina djupa texter till att driva totalt genom att under en radio intervju sjunga Baby Got Back, släppa en dvd där extra materialet mestadels består av hon och resten av bandet som helt enkelt har kul! 


Kate Winslet
Skådespelerska som varit med i bl.a Titanic, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Finding Neverland och Little Children. Även spelat in en låt som heter What If 

Jag hade börjat lära mig läsa då Titanic kom ut på film, min 3 år äldere syster hade den och jag lessnade aldrig på filmen även om jag hade lite problem att hänga med och läsa texten, så då satt jag i djup koncentration och försökte hinna med att läsa, ibland lyckades jag, ibland lyckades jag inte.. Men en sak var då säker, jag ÄLSKADE den! Tror min kärlek till söta tjejfilmer vaknade till liv då! 

Kate är en duktig skådespelerska även om hon alltid kommer ha Titanic-tjejen stämpel på sig! Hon har även överaskande fin röst! Men det jag beundrar med henne är att hon ger fan i vad folk tycker om hennes vikt, hon stämde en tidning för några år sen för dom gjorde henne smalare på en bild! 


Lacey Mosley
Sångerska i Flyleaf.
Egentligen så hittade jag åt henne i vintras, med lite hjälp av Chrissan, som nötte låten I'm So Sick.

Lacey har gått från att bo i en stor familj och ha problem med sin mamma, började testa droger vid 10 års ålder och höll på med det i flera år, fick flytta till sin mormor och morfar efter att polisen fått ryka in p.g.a bråk mellan hon och hennes mamma, fick självmordstankar... släppte det och började sjunga i ett grymt band!

Jag är egentligen totalt emot droger, men jag beundrar att hon faktiskt tog sig ur det, och även slutade vara självmordsbenägen, och dessutom så kan hon skrika och sjunga normalt, i samma låt! Det är en talang jag gärna skulle vilja ha, och garanterat skulle utnyttja som få!


Ruffian
Galopphäst
Ruffian är en känd galopplegend som tyvärr dog alldeles för tidigt.
6 Juli 1975 var det ett mästarmöte mellan bästa hingsten och bästa stoet för att mäta vem som faktiskt var bättre! Ruffian låg i ledning hela löpet tills hennes ena ben helt plötsligt gick av, hon sprang ca 400 meter till innan hennes jockey lyckades få stopp på henne, och hon kördes direkt till ett djursjukhus där hon blev opererad av de bästa veterinärerna, men då hon började vakna upp så började hon sparka och bröt sina ben igen, så hennes ägare bad veterinärerna att låta henne somna in.. 

Hon är numera begravd på Belmont Park med mulen mot mållinjen..

1 kommentar:

Christina sa...

Jag gillar dina wonder womans och häst ;) men jag finns ju inte där :O XD

saknar dig gullunge :*