torsdag 21 augusti 2008

Jetlag

Nu har jag varit duktig och jobbat i hela två dagar!
Min kropp gillade dock inte mitt nattsuddande och sen direkthopp till att vakna kl 5 på morgonen, har just nu lite ont i huvudet, och har haft ett jävla humör, hade tur att brorsan satt på bussen hem så han kunde väcka mig ur min törnrosa sömn!

Apu'n går faktiskt bra, igår så gjorde jag mestadels stallarbete, t.ex. mocka, sopa, fodra, in och ut med hästar o.s.v. men idag har jag fått köra två hästar, var nervös innan har ju inte kört på över ett halvår och om jag ska vara ärlig så är jag lite smått farträdd då jag kör, speciellt travare..  då jag rider så får det gå hur fort det vill! 

Fick först köra Lönshults Bellman, som var väldigt trevlig att köra, lyssnade jätteduktigt och var faktiskt t.o.m lite lat då vi skulle skritta i början! Fick nästan en chock då jag senare fick veta att han var 2 år, och dessutom hingst!

Sen fick jag lunch, plättar MUMS! och skulle duscha en häst, minns inte vilken, kanske var Royal Earth som skulle starta ikväll? Iallafall så fick jag köra en lite piggare häst en 4 årig valack vid namn Star April King, han kändes kvickare i rörelserna än Bellman och helt klart piggare men även det gick bra så dagen har varit en fin puff för mitt självförtroende då det gäller körningen!

Dessutom så har dom jätteroliga vägar runt travet att köra på! De går upp och ner, till höger och vänster som en endaste lång hästig berg och dalbana!

imorgon blir det mera jobb, vet inte när jag slutar, men gissningsvis mellan 3-4:a
Har dessutom lite grejer att ta hem, typ hjälm och ridhandskar, skorna kanske får vara kvar över helgen å så rider jag Candy i dom andra ridskorna!

Red henne igår, barbacka igen, var iallafall uppehåll den här gången men hennes hage innehöll en STOR sjö mellan mig och henne, så det var bara knäppa fast grimskaften och sen locka henne genom sjön, då vi kommit ur hagen var jag blöt iallafall halvvägs till knäna, fick tömma skorna och vrida ur sockarna, sen på med skiten och göra henne i ordning vilket gick fort, sen tog jag av mig sockarna och tog på mig mina vanliga skor, så jag red med vita reebok barbacka och utan sockar, turligt nog så har jag dom för de mesta ute så dom lär ha vädrat bort all hästlukt nu, annars får jag helt enkelt ta och rengöra dom innan skolan börjar!

Ridturen gick iallafall jättebra, hon tjurade typ aldrig utan trampade på nöjd och glad! Vi kollade lite småvägar men var inte ute så länge, var sent och jag var trött och min ena fotled ville inte precis lyda mig, just därför red jag barbacka för att slippa trampa ner hälarna!

Men nu ska jag sova och försöka samla energi tills imorgon!

1 kommentar:

Christina sa...

red du på hästvägen där i skogen? vet du vad, det har jag också gjort, både kört och ridit pålle där. Helt otroligt va ;)?