söndag 25 maj 2008

Caturday

Vaknade i morse av ett jävla oväsen! Brorsan kom hem med sin nyköpta Fiddy, mina tankar om hans nya leksak var inte så höga just då, å min bror hade jag gärna skickat så långt bort det gick!

i övrigt har dagen varit rätt hyfsad, var barnvakt åt lillsyrran en stund, fick 100 spänn för jobbet! I like speciellt då jag först satt ute och fikade hembakad limpa och oboy och sen gick jag in och nötte VH1 och MTV, spelades rätt hyfsade låtar, t.ex. My Heart Will Go On och Don't Speak.. My Heart Will Go On kommer nog alltid förtrolla mig! Speciellt videon, avgudade Titanic då jag var liten lärde mig praktiskt taget läsa fort till filmen, var 7-8 då jag såg den första gången och hann inte med texten men jag var tjurig och ville verkligen veta vad dom sa, så jag läste, sa NEEEJ! då de byttes för fort, läste och läste.. men filmen älskade jag iallafall!

Don't Speak kommer jag nog oxå minnas länge, hade en ungefär likadan klänning som Gwen Stefani har i videon, nu i efterhand tycker jag att hon ser helt crap ut i videon, typ konstigt sminkad å sådär, men jag älskade den och försökte efterlikna henne och klänningen, ja den älskade jag!

Såg därefter Little Miss Sunshine, den filmen är sjuk, barn ska växa upp utan krav på att vara smala och vackra, barn är barn, dom ska få leka, smutsa ner sig, få blåmärken och skrubbsår! Det är en del av livet och krav kommer dom få nog av då dom blir äldre!

Efter att jag sett filmen och suttit och pratat med mamma + busat med voffs som för i övrigt är grymt stark, så tog jag cykeln och cyklade hem till pappa för att äta tacos.. då jag stiger in genom dörren så står pappa å lagar mat och har lånat min The Silent Force Tour - Within Temptation DvD och spelar den på hög volym, det är hemtrevnad på hög nivå!

Lite av spelningen var kvar då vi hade slutat äta så jag och pappa satt oss och såg på det, kommenterade Sharon's konstiga pannsaker, hur dom var live, sångrösten, pyroteknik och allmänt bra band, speciellt Within Temptation då.. Nästan alla låtar ger mig nått minne från dom senaste 5 åren, t.ex. Stand My Ground spelade pappa alltid på högsta volym i bilen då han skulle skjutsa mig då jag skulle och rida gillade den inte först men tillslut avgudade jag låten! Aquarius påminner mig om klassresan i 9:an då jag gick runt och lyssnade på den hela tiden!

Sen har jag inte gjort så mkt.. bara suttit hemma och pratat med Annic i telefon om allt mellan himmel och jord, söta pojkar, ytlighet, hästolyckor o.s.v