tisdag 15 april 2008

Woot!

Alla som känner mig vet att jag inte kan göra någonting seriöst, och att jag alltid kommer på helt udda ämnen, som idag, jag ska sitta och skriva om vad jag som "tävlande hästägare" ska veta om doping och börjar läsa igenom lite vad man INTE får ge hästen och ser Anti-epileptiskt medel på listan, även Anti-depp finns med..

Så direkt börjar jag fundera på, KAN en häst verkligen ha Epilepsi?
Jag trodde det inte, har aldrig någonsin hört det, vet att hundar kan få det, min ena hund Maja har det, men man tycker ju att jag borde hitta nått om Epilepsi på hästar då jag pluggade om Epilepsi då jag gick i 9:an, men icket, kom inte ihåg nått sånt..

Men såklart så blev jag ju nyfiken på om det faktiskt är så att hästar KAN få Epilepsi, så jag börjar Google på ämnet och hittar svaret på travsports hemsida, nog fasen kan dom det, fanns inget botemedel och var väldigt ovanligt, men fortfarande! Tänk att hålla på med en häst som helt plötsligt får ett anfall! Flera 100 kg liggande och sprattlande, tänk om man skulle bli träffad då ju!

Nej nu får jag ta och fortsätta mitt Doping skrivande! UTAN mer studerande av skumma hästsjukdomar, t.ex. Epilepsi och Hjärnhinneinflammation (som inte ens fanns i sverige)

Inga kommentarer: