onsdag 25 juli 2012

I watched his wildest dreams come true not one of them involving you!

Har börjat inse att om EN MÅNAD, eller ja mindre än en månad för att vara exakt så befinner jag mig på andra sidan havet på en liten liten ö allmänt kallad Storbritannien!

Såklart pratar jag om Reading Festival dit jag åker med Chrissan, hennes syster Johanna, Martin och så nå andra snubbar som jag inte vet om jag har träffat! Enda som saknas är ju min andra favorit, Staffan såklart! Är borta mellan 23-27 Augusti så är ju inte så jätte länge men ändå!

Till dom som inte har varit på Reading så kan jag bara säga ÅK DIT, ja de är lera, de är folk överallt, men så otroligt skön stämning att man totalt dras med av andras energi framför scenerna och bara hoppar och studsar och sjunger med så gott man kan! Förutom resan dit så är det inte alls direkt dyrare än att fara på t.ex. Sweden Rock (Dessutom är Reading större)  

Så då har man avklarat 2 festivaler den här sommaren, först Stadsfesten och så var det ju Trästocks i helgen, fortfarande är ju Trästocks mycket trevligare än Stadsfesten, kanske lite för det är gratis, man kan komma och gå som man vill typ besluta sig för att se ett band klockan 6 sen fara hem och fara tillbaks då nästa intressanta band börjar, sen tycker jag att det är ett stort plus att det inte säljs alkohol inne på området som på Stadsfesten, ja, de är ju alkoholförsäljning utanför grindarna, längst bort å med ett litet hål i staketet för att ta sig dit, och ja folk ÄR fulla men de är på långa vägar inte samma "Vi far på festivalen och sitter i öltältet och hinkar i oss" som det är på Stadsfesten! Sjukt skönt! Dessutom så är det mycket gräsytor så man kan som sitta ett gäng å bara chilla!

Så var jag ju på trästocks med bra sällskap, Chrissan och Staffan, dock inte samtidigt men båda är klara favoriter att vara på konserter med, förutom då Staffan ger mig ångest för att jag har lämnat kameran hemma då det är kvällens största band och de är massa fina fototillfällen om man stått längst fram vilket vi inte gjorde! Ja Staffan, jag SKA börja fota konserter mer seriöst... måste bara träna först! Träna mycket!

Har kanske sagt det förr, men köpte väl systemkamera för att de var kul att fota rent allmänt och ville ha bättre hästbilder men känner nu att Konsertfoto är det jag tycker är roligast, att fånga situationer då ljuset ligger så sjukt snyggt mot artisten, minerna, känslorna... Att fota människor t.ex. modellfoto är inget som jag känner något större intresse för, kanske för de känns så stelt och fejkat, aldrig testat på riktigt dock men blir ju inte samma action!

Regnade tidigare idag, så lekte med en blomma och close-up filterna då det slutat!
Staffan i höstas/vintras, minns inte riktigt men är en personlig favoritbild på han trots att den är brusig, men kolla uttrycket i ögonen så har ni en ledtråd till varför jag tycker otroligt mycket om både bilden och killen på bilden!
Norska mynt bara för att jag köpte close-up filter!
Robin P - The Last Of Us - Trästocksfestivalen 2012

Inga kommentarer: