torsdag 16 december 2010

With a smile on my face and it's far to complete I'm delirious

Har inte riktigt tid att blogga just nu!

Men ridningen gick väl sådär, jag är förvånad att jag faktiskt satt kvar hela tiden även om det inte var direkt stabilt alla gånger!

Blev iallafall barbacka på Dille, hans rygg är hemsk, hans ryggrad är lika vass som mina sittben! Dessutom är han ju stor och skumpig och hal som en ål och så vet jag inte hur mycket han har blivit riden barbacka förr, kändes inte som det var allt för många gånger! Om ens nångång?

Iallafall så lyssnade han ovanligt bra på förhållningar, men det kan ju oxå ha att göra med att man kommer närmare hästen och på så sätt känner allting på ett helt annat sätt!

Kort sagt, hästen skötte sig riktigt bra, han stannade ju INNAN jag åkte av, och det är ju helt klart positivt! Dessutom är han ju så fruktansvärt söt så inte ens då han kanske inte ville sakta av egentligen förlåter man han ju för!

Men det är ju sjukt länge sen jag red barbacka gjorde det hela tiden då jag gick högstadiet men nu blir det ju aldrig! Det är ju faktiskt grymt bra träning och skulle gärna göra det oftare (Om bara mina fina ridsår får läka ordentligt först)



Foto: Linn Lundström

Inga kommentarer: