tisdag 12 oktober 2010

Norrsken




Nu börjar jag komma ihåg varför jag bor i norra Sverige och inte på något tokvarmt ställe! Hur underbart är det inte att stå ute mitt i natten då det är iskallt, stjärnklart och norrskenet far fram över himlen? Måste verkligen köpa ett stativ och en självutlösare (ja Chrissan jag misstolkar fortfarande) så man kan spara dom här fina nätterna lite bättre!

Första gången jag fotar norrsken, annars har jag bara fotat månen tidigare och det har ju inte varit riktigt samma sak! Och bilderna lutar och är jäkliga, och det är jag medveten om, jag har använt fönstret, grillen och brorsans lik (bil) som stativ och det har väl inte blivit så rakt alla gånger!

Nu ska jag göra det jag skulle innan jag såg att någon skrev på facebook att det var Norrsken och jag flög ut i pyjamas och vinterjacka för att fota!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: