tisdag 6 april 2010

So what's the use, wow bam ,of falling in love

Nu har jag överlevt en påskhelg utan någon som helst påskmat om man bortser från godis! Skönt! Jag är efter snart 20 år inget större fan av kokta ägg, däremot så stekta är mycket väl godkända!

For iallafall till världens finaste Malin i fredags och stannade där tills igår. Vi har varit med Pingu och Klingen och varit ute på promenad i det underbara vädret, sett film och tv, pratat i sinne som vanligt och tack och lov för att ingen av oss har särskilt lätt att gå upp i vikt för tillfället för då hade vi varit runda som små bollar vid det här laget, vi har tryckt i oss chips, godis och dricka som vi inte ätit och druckit på en månad!

Vi var och hyrde film i fredags, första filmen var underbar (Allt för min syster) som jag ju faktiskt sett 2 ggr tidigare med Klingen ville se den och Malin hade inte sett den och jag har ju verkligen inget emot att se den fler gånger! Bara det att jag får sån jäkla allergisk reaktion av just den filmen! Förstår det inte! Ögonen rinner och jag blir allmänt snörvlig!

Den andra filmen (Girl next door) eller vad den nu hette var skitskum! Först där man ska välja språk så stod det ju alla olika nordiska språk, men Svenska var felstavat så det stod Svenka istället, men det var bara lite fail märkte vi, för då filmen började så var det inte SVENSKA utan typ Danska eller nått sånt, och då vi tryckte på Subtitles på fjärrkontrollen så stod det att det bara fanns 1 språk, vilket var Danska, så vi beslutade oss för att inte se den! Jag ser grymt många filmer utan text, men då är det jag som laddat ner dom! MEN! Jag gillar inte att se skräck utan text för dom brukar mumla sig genom filmerna så då hör man oftast knappt vad dom säger!

Dock berättade vi för dom på Statoil om att det hade varit fel på filmen, vilket det hade, stod ju på baksidan att det fanns alla nordiska språk och då ska det fan finnas det oxå! Vi fick pengarna tillbaks, först ville dom att vi skulle hyra en annan film eller få presentkort på att hyra en annan film, men varken jag eller Malin kände oss så sugen på det! Sen att filmen garanterat var nerladdat är ju en till sak! Hur många lagliga DVD-filmer har ingen som helst reklam/trailers i början av filmen?

Igår fick jag hämtning av Grunko hos Malin, visst hade väl kunnat ta en buss eller så men hade som en madrass + två Icakassar med sängkläder + handväskan med mig och det är inte så lockande att släpa runt på det och jag tror inte busschaufförerna hade gillat det heller!

Vi for och handlade lite så vi skulle överleva, köpte en familjepizza som typ är slut, Grunko åt som vanligt mest! Det är praktiskt att jag och Grunko typ alltid vill ha samma sorts pizza! Sen att jag hade Tzatziki på mina bitar och han Bearnaise (hur fan stavas det?) är en annan sak!

Sen blev det under kvällen allmänt onyttigt och dreglande till Van Helsing! Onyttigheten var Cola, eller nja den va slut så Glocken Gold Multivitamin, Chips och så åt jag Ben & Jerrys Chocolate Fudge Brownie och det får inte Grunko ens försöka ta, för då blir jag aggressiv!

Inga kommentarer: