tisdag 2 december 2008

Om jag kunde drömma

Jag har just lyckats slita mig från mitt läsande av "Om jag kunde drömma" och faktiskt kopplat in datorn! Läsa en underbart härlig bok är bra tidsfördriv då man har muskelvärk! Har dessutom kommit fram till en sak, jag vill ha en sexig vampyr som bär runt på mig då jag håller på att svimma! Tänk hur ofta jag skulle bli buren då med tanke på allt som får mig snurrig, t.ex. blod och blodtrycksfall

Var för trött för att blogga igår, ridning tar på krafterna.. Speciellt om man rider en häst som har kropp som en brukshäst! Om jag vore bodybuilder och vägde iallafall dubbelt så mkt som jag väger så kanske det skulle kunna gå men nej, vi skulle rida utan stigbyglar och det kändes som jag bara skumpade runt som en lillunge på en på tok för stor häst! Hade dessutom sovit för lite så jag kände mig ju inte pepp överhuvudtaget!

Fick som tur var byta från stor vit till liten vit på eftermiddagen, då var det hoppning och jag fick rida en viss liten Snowman, liten vit och gammal, hela 21, sorry Anna men du är också rätt gammal! Vi 6 stycken som skulle rida på eftermiddagen delades upp i två grupper och skulle hoppa "strömsholmsfållan" eller vad fasen den nu heter! Jag och namn är ju inte det stabilaste!

Min gamla ponny förvandlades till en pigg och ung hopp-ponny! Kanske visar hans tänder fel ändå? Iallafall han hoppade på i värsta turbo farten och högt över hindren, det enda jag behövde göra var att hålla in ibland, styra, byta galopp eller mestadels bara hänga med!

Nä nu ska jag fortsätta vara i drömmarnas värld!

1 kommentar:

Christina sa...

boken är helt underbar :) jag längtar tills du lsät ut den så jag får läsa den igen ;)

btw, gissa låten ;) babel babel bitch bitch (A)