tisdag 16 december 2008

I'll wrap you in my arms



Idag vaknade jag med typ dreads och nej jag skojar inte, tog flera minuter innan jag äntligen hade rett ut alla tjorvar!

Jag har börjat vara så morgon trött så jag vaknar inte fören 15-20 minuter innan bussen går så ibland hinner jag inte med att borsta håret utan drar bara ihop det till en tjorv, och sen blir de som de blir, så tvättar man de och kör in massor med balsam sen är håret fint någon dag..

Iallafall, jag måste ta och be Elice klippa mig. planen är väl att toppa det, klippa och och ev fixa snelugg, sen måste jag färga om håret oxå!

Någon som har en idé på hur jag ska färga? Funderar på att försöka hitta någon brunfärg med lite mer röda nyanser i, är lite småsugen på rött igen, MEN jag orkar inte bleka och avfärga sönder mitt hår för att sen ha rött i några månader, sen bli less och färga över det med svart eller brunt! Senast avfärgade jag en gång, och sen var håret självmordsbenäget i minst ett halvår efteråt!



Har haft redovisningen om Romantiken idag, det kom jag på typ då jag var på skolan att vi skulle ha! Ja jag var väldigt stressad i morse och glömde ordagrant ALLT hemma! Tog med en sak, en bok, som jag inte ens behövde! Turligt nog hade en i gruppen skrivit om några författare och jag skulle ju prata om Litteratur så då fick jag ta det så pratade jag lite direkt ur huvudet om Romantikens litteratur!

Sen har jag suttit och sett/dreglat Twilight en stund ikväll, vi kan väl låtsas att det hörde till Romantiken? Om man tänker efter så hade den nästan kunnat vara inspererad av Romantiken, det är mycket natur: Regnet, månen, djupa skogar.., det är övernaturliga väsen det kan ni väl räkna ut, Vampyrer och indianerna som är Varulvar typ.. Kärlek, Saknad, Rädsla.. Se? Visst hade det nästan räknat allt! Och just ja, Bella är egentligen en ensamvarg!

Har iallafall lyssnat på Soundtracket ett antal varv nu, var lite jobbigt på bussen då jag nästan glömde bort vars jag var! Jag såg bara gröna skogar och regnmoln framför mig, men sen då jag vaknade upp så insåg jag att dom gröna skogarna och regnmolnen förvandlats till stora snödrivor, vita moln och blåst! TUSAN OXÅ!

Nä nu ska jag sova! Ska på skolan imorgon ju, och jag var så grymt trött i morse så jag höll aldrig på att få mig upp ur sängen! Hade det inte varit för att jag skulle låna ut mitt USB-minne med filmen och soundtracket till Chrissan så hade jag bara stängt av väckarklockorna och somnat om en gång för alla!



I was a quick wet boy, diving too deep for coins
All of your street light eyes wide on my plastic toys
Then when the cops closed the fair, I cut my long baby hair
Stole me a dog-eared map and called for you everywhere

Have I found you
Flightless bird, jealous, weeping or lost you, american mouth
Big pill looming

Now I'm a fat house cat
Nursing my sore blunt tongue
Watching the warm poison rats curl through the wide fence cracks
Pissing on magazine photos
Those fishing lures thrown in the cold
And clean blood of Christ mountain stream

Have I found you
Flightless bird, grounded, bleeding or lost you, american mouth
Big pill stuck going down


1 kommentar:

Christina sa...

seckel seckel seckel... vänta vad tänkte jag skriva? just det; seckel ;)
men jag är då glad att jag fick usb-minnet av dig ;) LYCKA <3